دلایل نوسان قیمت فولاد تجاری آمریکا چیست؟

تازه ترین گزارش‌ از بازار جهانی فولاد از ثبات قیمتی فولاد با کیفیت (MBQ) تجاری داخلی و وارداتی آمریکا  در ژانویه برای دومین بار متوالی حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، قیمت فولاد با کیفیت (MBQ) تجاری داخلی و وارداتی آمریکا  در ژانویه برای دومین بار متوالی بدون تغییر باقی ماند.

در این راستا، شاخص قیمت میله فولادی تجاری تحویل به فوب بندر هیوستون برای تحویل فوری 970 تا 1050 دلار به ازای هر هاندریدویت (48.50 تا52.50  به ازای هر تنک) گزارش شد که این میزان نسبت به ماه دسامبر و نوامبر بدون تغییر  بود اما در مقایسه با 28 اکتبر2022(6 ابان) 6.91 درصد کاهش نشان می دهد. این محصول در 28 اکتبر(6 ابان) با قیمت 1.040 تا1.130 دلار به ازای هر هاندریدویت معامله میشد.

همچنین براساس ارزیابی ماهانه فست ‌مارکتز، شاخص قیمت نوار فولادی تجاری زاویه  ۲×۲× ۱.۴ اینچ تحویل به فوب  کارخانه امریکا  55.80 دلار به ازای هر هاندریدویت (1.116  دلار به ازای هر تنک) بود که این میزان نسبت به 30 دسامبر (28 ابان) و 28 نوامبر(7 اذر) بدون تغییر بود اما در مقایسه با 28 اکتبر(6 ابان) 5.9 درصد کاهش یافته است.  این محصول در 28 اکتبر(6 ابان) با قیمت 59.30 دلار به ازای هر هاندریدویت معامله می شد.

در همین حال، محموله‌ها و سفارش‌های MBQ در ژانویه زمانی که خریداران به بازار  بازگشتند، افزایش یافت. یک توزیع کننده در خلیج فارس در این باره گفت: کسب و کار ما خوب است و برخی از کسب و کارها را دوباره به دست گرفته ایم.

علاوه بر این، یک  توزیع کننده جنوبی به فست مارکتز گفت:  تقاضای تولیدکنندگان همچنان قوی است . البته توزیع کنندگان شمال شرقی همچنان به بازار خوشبین بودند. کارخانه ها می گویند که  سرشان شلوغ است اما کاربران نهایی به ما می گویند که تقاضا کم  است.

در حالی که کارخانه ها با وجود افزایش قیمت قراضه در ژانویه، قیمت‎ها را ثابت نگه داشتند. فعالان بازار گفتند که در مورد چشم انداز قیمت گذاری در آینده نامطمئن هستند. سیگنال‌های بازار نامشخص است و تعیین اینکه به احتمال زیاد قیمت‌ها را از سطوح فعلی افزایش یا کاهش میابد مشکل است.توزیع کننده ساحل خلیج فارس گفت سطوح قیمت ها پایین است. در همان زمان، توزیع کننده جنوبی گفت، قیمت ها آسیب پذیر به نظر می رسد.

یک توزیع کننده غرب میانه گفت که انتظار دارد به زودی در پاسخ به این افزایش قیمت‌ها، هزینه های قراضه هم افزایش یابد. یک توزیع کننده ساحل خلیج فارس در این باره تصریح کرد: بازگشت مجدد تقاضای آمریکا برای محصول فولادی باکیفیت  MBQ منجر به افزایش مجدد واردات از  کشور مکزیک شده است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *