پیش‌بینی یک کارشناس از روند بازار سرمایه/ وضعیت هفته آینده گروه فلزات اساسی در گروی تصمیمات بودجه

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: کارخانه‌های تولیدکننده فلزات، در انتظار نهایی شدن تصمیم مجلس درباره بودجه سال آینده هستند.

پیام الیاس کردی در گفتگو با فولادبان در تحلیل هفتگی بازار سرمایه بیان کرد: در هفته جاری بازار توانست رشد خوبی را تجربه کند که این روند را در سهم‌های خودرویی بیشتر شاهد بودیم. ناگفته نماند گروه بانکی نیز در این هفته در شرایط خوبی قرار گرفت. با توجه به شرایط، در صورتی که شاخص کل از کف فعلی خود یعنی کانال یک میلیون و 600 هزار واحدی 35 تا 36 درصد رشد کند، رشد متناسبی برای بازار به همراه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه ارزش معاملات در هفته جاری نسبت ‌به هفته گذشته روند خوبی را تجربه نکرد، گفت: با توجه به نوسانات ارزش معاملات، ادامه روند بازار سرمایه به این بستگی دارد که آیا قیمت ارز در بازار آزاد رشد خواهد کرد یا خیر؟ به هر حال هم اکنون نرخ ارز روند صعودی را طی می‌کند و در صورت تداوم این روند، رشد بازار سرمایه می‌تواند به همین شکل ادامه پیدا کند. در غیر این صورت، بورس اصلاح شده و یا درجا خواهد زد.

این کارشناس بازار سرمایه جرئیان گزارش ماهانه شرکت‌های پالایشی را در ماه جاری، مثبت پیش‌بینی کرد و در خصوص وضعیت شاخص فلزات اساسی اظهارداشت: به نظر می‌رسد در حال حاضر کارخانه‌های تولیدکننده فلزات، در انتظار نهایی شدن تصمیم مجلس درباره بودجه سال آینده هستند. در واقع، هنوز مشخص نیست دولت و مجلس درباره بودجه این صنعت چه تصمیمی دارند و در این حوزه فعلا باید منتظر  ماند.

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *