جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 28 دی 1401 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

تحلیل روزانه بازار آهن چهارشنبه بیست و هشتم دی/ دلار پرید، فولاد متوقف شد

تازه ترین گزارش‌ها از بازار آهن، امروز چهارشنبه (28 دی ماه 1401) از ثبات توام با کاهش قیمت‌ها در بازار حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، دلار امروز وارد کانال ۴۲ هزار تومان شد و با نرخ ۴۲ هزار و ۵۰ تومان به دست متفاضیان رسید. در همین حال، اما خبرها از بازار آهن از ثبات توام با کاهش قیمت‌ها در برخی مبادی فروش حکایت دارد.

در این راستا، در اقتصاد ایران دلار محرک قیمت‌هاست و با افزایش در این بازار، سایر کالاها روند صعودی را طی می‌کنند اما تاثیرگذاری آن در بازار فولاد کمی متفاوت است. در روزهای گذشته که دلار نوسان اندکی داشت و در یک پایه تغییر می‌کرد، قیمت مقاطع فولادی تقریبا ثابت بودند و در برخی شرکت‌ها حتی کاهش قیمت را شاهد بودیم، امروز نیز دلار با اینکه کانال خود را به سمت مثبت تغییر داد، در بسیاری از مقاطع کاهش قیمت اتفاق افتاد.

البته این نوسان قیمت زنجیره فولاد به بازارهای جهانی هم ارتباط دارد به طوری که شاخص فولاد چین از ۳۸۲۰ به ۳۸۸۰ رسیده و همچنین سنگ آهن نیز در مدار نزول قرار گرفته که این هم به دلیل سیاست‌های کنترل بازار چشم‌بادامی‌ها باز می‌گردد. سنگ آهن در روزهای گذشته به ۱۲۷ دلار هم رسید اما اکنون با نرخ ۱۲۱ دلار در بازار عرضه می‌شود.

بیلت و اسلب ایران و منطقه CIS امروز بدون تغییر ماندند. حتی اسلب CIS که دیروز رشد 11 درصدی را تجربه کرد، امروز ثابت بود. اسلب صادراتی ایران فوب خلیج فارس  430 دلار و اسلب 505 دلار قیمت خورد. همچنین بیلت CIS 553 دلار و اسلب این منطقه با قیمت 550 دلار عرضه شد. البته به نسبت شمش منطقه CIS همچنان قیمت ها ایران جای رشد دارند ولی فعلا به علت تعطیلات چین و تقاضای ضعیف در بازارها فولاد صادراتی ایران هنوز قیمت ها بالاتر را لمس نکرده است.

از سوی دیگر، برخی کارشناسان معتقدند به علت الزام عرضه ارز صادرکنندگان فولاد به نرخ ۲۸ هزار و ۸۰۰ تومان در بازار و از سوی دیگر افزایش قیمت گاز، صادرات ایران در سال آینده روند نزولی خواهد داشت.

همچنین امروز در بورس کالا هم شاهد عرضه میلگرد، تیرآهن، نبشی، ناودانی و ورق رنگی بودیم. بررسی جزئیات معاملات امروز نشان می دهد ۷۸ ‌هزار و ۳۸۳ تن میلگرد در دسترس مشتریان قرار گرفت و ۳۸ درصد آن، یعنی ۳۰ هزار و ۴۹۶ تن به فروش رسید، ضمن اینکه قیمت میانگین موزون ثبت شده برای این محصول ۱۸۳ هزار و ۹۲۰ ریال است که نسبت به قیمت پایه افزایش ۱٫۸ درصدی را رقم زد. در همین حال، تمام ۲۲ هزار و ۱۲۳ تن حجم عرضه شده تیرآهن، مورد معامله قرار گرفت.  این محصول در معاملات امروز با قیمت ۱۹۹ هزار و ۷۳۰ ریال به فروش رسید که نشان از رشد ۶٫۵ درصدی قیمت این محصول دارد.

علاوه بر این، در بازار آزاد تقاضا به دلیل شدت سرما در کشور، پروژه‌های عمرانی و ساختمانی برای مدت کوتاهی به تعلیق درآمده‌اند که این‌موضوع باعث کاهش قیمت در بازار شده است.

از آخرین وضعیت بازار آهن  چه خبر؟

بررسی بازار آهن در روز چهارشنبه نشان می دهد امروز قیمت میلگرد در اکثر شرکت‌ها ثابت بوده است و در دو شرکت از 100 تا 250 تومان کاهش قیمت مشاهده میشود و در یک شرکت 900 تومان افزایش قیمت مشاهده می شود.

همچنین در بازار نبشی و ناودانی در اکثر شرکت ها ثابت بوده است و در یک شرکت شاهد نوسان قیمت بودیم.

در بازار تیرآهن، در شرکت‌ ظفر بناب قیمت محصولات خود را را ثابت اعلام کرد و شرکت ذوب آهن در بخش شاخه ایی از 20 تا 60 هزار تومان کاهش قیمت داشته است.

علاوه بر این، در بخش پروفیل در اکثر بخش ها شاهد ثبات قیمت بودیم و در سه شرکت از 150 تا 700 تومان افزایش قیمت مشاهده می شود.

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors