رشد ۱۸ درصدی تجارت ایران و ترکیه

تجارت ایران و ترکیه در ۱۱ ماهه (دی -آذر) سال ۲۰۲۱ بالغ بر ۴.۹۹ میلیارد دلار بوده که با رشد ۱۸ درصدی در مدت مشابه ۲۰۲۲ به ۵.۸۸ میلیارد دلار افزایش یافته است.

به گزارش فولادبان، جدیدترین آمار منتشر شده از سوی اداره آمار ترکیه نشان می‌دهد میزان صارات کالا‌های ایران به ترکیه در ماه‌های ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۲ (دی -آذر) با رشد ۲۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۳.۱ میلیارد دلار رسیده است. ترکیه در ماه‌های ژانویه تا نوامبر سال ۲۰۲۱ (دی-آذر) بالغ بر ۲٫۵ میلیارد دلار کالا از ایران وارد کرده بود.

واردات کالا از ترکیه نیز در ۱۱ ماهه ۲۰۲۲ با افزایش ۱۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۲.۷۸ میلیارد دلار رسیده است. ترکیه در ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۱ بالغ بر ۲.۴۹ میلیارد دلار کالا به ایران صادر کرده بود.

همچنین ارزش تجارت ایران و ترکیه در ۱۱ ماهه سال ۲۰۲۱ بالغ بر ۴.۹۹ میلیارد دلار بوده که با رشد ۱۸ درصدی امسال به ۵.۸۸ میلیارد دلار رسیده است.

در همین حال، ۸ میلیارد و ۴۲۲ میلیون مترمکعب گاز در ۱۱ ماهه ۲۰۲۲ از ایران به ترکیه صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱.۸ درصد کاهش داشته است.ایران در ۱۱ ماه سال ۲۰۲۱ بالغ بر ۸ میلیارد و ۵۸۱ میلیون مترمکعب گاز به ترکیه صادر کرده بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *