تحلیل بازار مقاطع توخالی آمریکا/ خریداران دست از خرید کشیدند؟

تازه ترین گزارش‌ها از بازار جهانی فولاد از ثبات بازار مقاطع توخالی آمریکا در پی عدم همخوانی آمار خریداران و فروشندگان حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، قیمت مقاطع توخالی آمرکا در حالی در طول تعطیلات سال نو و کریسمس ثابت باقی ماند که این ثبات ناشی از قطع ارتباط خریداران و فروشندگان گزارش شد به طوری که مصرف‌کنندگان برای ثبت سفارش منتظر تغییرات در بازار ماندند.

در این راستا، ارزیابی فست‌مارکتز، قیمت فولاد توخالی ASTM A500 (Grade B)، فوب کارخانه آمریکا در بازه قیمتی یک‌ هزار و 390 دلار تا یک‌هزار و 440 دلار به ازای هر تن (69.50-72.00 دلار به ازای هر هاندردویت) برآورد شده که این بازه قیمتی نسبت به قبل نبدون تغییر بوده است.

برهمین اساس، قیمت مقاطع توخالی فولادی در اواسط ماه دسامبر، رشد جزئی یافت. این رشد قیمت پس از اعلام افزایش قیمت مقاطع توخالی و لوله‌های فولادی توسط دو شرکت «اطلس تیوب» و «وِلدِد تیوب» رخ داد. در همین حال، شرکت «نیوکور» به دلیل رشد هزینه‌های مواد خام و میزان تقاضا، از این افزایش قیمت تبعیت کرد.

با این حال،، قیمت‌ این محصولات در طول تعطیلات ثابت باقی ماندند و برخی فعالان بازار، احتمال افزایش پیش‌تر قیمت به دنبال روند صعودی قیمت ورق گرم را پیش‌بینی می‌کنند.

براساس ارزیابی روزانه فست‌مارکتز، شاخص قیمت ورق گرم، فوب کارخانه آمریکا (غرب میانه) 36.64 دلار به ازای هر هاندردویت (732.80 دلار به ازای هر تن) محاسبه شده که این نرخ نسبت به روز قبل، 1.13 درصد کاهش و در مقایسه با هفته قبل، 5.20 درصد افزایش را نشان می‌دهد. این محصول در این مدت به ترتیب با قیمت 37.06 و 34.83 دلار به ازای هر هاندردویت معامله می‌شد.

همچنین قیمت ورق گرم پس از قیمت 31.91 دلار به ازای هر هاندردویت (638.20 دلار به ازای هر تن) در تاریخ 23 نوامبر 2022 (2 آذر ماه 1401)، رشد 14.82 درصدی را تجربه کرد که به تولیدکنندگان ورق گرم در توجیه افزایش قیمت کمک کرد.

علاوه بر این، یک منبع در بازار عنوان کرد: در سود خالص ورق گرم و مقاطع توخالی میان خریداران و فروشندگان، عدم تطابق دیده می‌شود که منجر به رکود در بازار خرید خواهد شد.

در این رابطه ،یک توزیع‌کننده در بازار گفت: کسب و کار کند پیش می‌رود. کارخانه‌ها و خریداران نظرات متفاوتی ارائه می‌دهند. کارخانه‌ها اظهار می دارند که بازار خوب است و نمی‌توانند خود را با این سرعت هماهنگ کنند. خریداران می‌گویند از خرید دست کشیده‌اند و محصولات را به سرعت دریافت نمی‌کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *