جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 15 دی 1401 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

پیش‌بینی یک کارشناس از روند هفته آینده بازار سرمایه/ احتمال رشد صنایع کامودیتی و سیمانی

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به روندی که در بورس کالا وجود دارد، پیش‌بینی می‌شود هفته آینده گروه‌های کامودیتی و سیمانی‌ها بتوانند رشد خوبی را تجربه کنند.

پیش‌بینی یک کارشناس از روند هفته آینده بازار سرمایه/ احتمال رشد صنایع کامودیتی و سیمانی عینک فولادی آینده بازار فولاد فولاد

محمدرضا ترابی در گفتگو با فولادبان در تحلیل هفتگی بازار سرمایه بیان کرد: در یک هفته اخیر اخبار درست و غلطی مبنی ‌بر اینکه مجلس موافق عرضه خودرو در بورس کالا نیست، مخابره شد که بر کلیت بازار تأثیر گذاشت. بر همین اساس، از اوایل هفته استقبال خوبی در گروه‌‎های خودرویی مشاهده شد اما در روزهای پایانی هفته میزان عرضه در این گروه افزایش یافت.

وی افزود:  با تغییر رئیس بانک مرکزی ترمز روند رو به رشد در بازار ارز در هفته جاری کشیده شد. البته با احتمال رشد تدریجی دلار در بازار ارز، به نظر می‌رسد بازار سرمایه چاره‌ای جز رشد نخواهد داشت. بنابراین با توجه به روندی که در بورس کالا وجود دارد، پیش‌بینی می‌شود هفته آینده گروه‌های کامودیتی و سیمانی‌ها بتوانند رشد خوبی را تجربه کنند. از طرفی، شاخص نیز به مقاومت یک میلیون و 500 هزار واحدی نزدیک شده و میزان عرضه‌ها در بورس، کاملا طبیعی است.

این کارشناس بازار سرمایه در رابطه با روند عرضه و تقاضا و ارزش معاملات در هفته آینده گفت: شرایط ارزش معاملات در هفته جاری بهتر بود به گونه‌ای که توانست به محدوده 5 هزار میلیارد تومانی برسد. در این راستا، ابهاماتی در خصوص طرح مالیات بر عایدی سرمایه از مجلس وجود دارد که اگر دارایی سهام به عنوان مالیات محسوب شود، این طرح در بورس نیز اجرا خواهد شد.

ترابی در پایان خاطرنشان کرد: در نظر گرفتن دارایی سهام به عنوان مالیات بعید به نظر می‌رسد، چرا که مالیات برای بازار بورس، پیامدهایی را به دنبال خواهد داشت. البته در صورتی که طرح مالیات بر عایدی سرمایه جدی شود، احتمالا به نفع بازار سرمایه خواهد شد.

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors