جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 12 دی 1401 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

بازار جهانی فولاد در سالی که گذشت- بخش دوم/ سال نزولی برای قیمت ورق گرم چین+نمودار

«فولادبان» به بررسی قیمت ورق گرم چین در معاملات بورس بازار لندن در سال 2022 میلادی پرداخت.

بازار جهانی فولاد در سالی که گذشت- بخش دوم/ سال نزولی برای قیمت ورق گرم چین+نمودار اخبار آینده بازار فولاد, قیمت جهانی فولاد فولاد

به گزارش خبرنگار فولادبان، بررسی جزئیات معاملات بورس بازار لندن در سال ۲۰۲۲ میلادی نشان می دهد: قیمت ورق گرم چین در این معاملات با کاهش 13 درصدی، از 765 دلار در پایان سال 2021 به 571 دلار در پایان سال‌جاری میلادی کاهش یافت.

در مهمترین اتفاق بازار ورق گرم در سال ۲۰۲۲، قیمت این محصول در ماه دسامبر رکورد زد و نرخ 889 دلار در هر تن را تجربه کرد. در ادامه سال قیمت ورق گرم چین نیز همانند دیگر محصولات فولادی از جمله ورق گرم آمریکا با شروع رکود جهانی فولاد، مجدداً به پایین ترین سطح سال گذشته میلادی رسید.

براساس آخرین ارزیابی‌ها، با تداوم روند نزولی اقتصاد چین، تعطیلی برخی کارخانه های فولاد و آهن چین پیش بینی می شد ولی در شروع سال 2022 میلادی، محصولات فولادی در چین و جهان، افزایش قیمت را تجربه کردند. در این میان، ورق گرم چین در بازار لندن، معاملات خود را با نرخ 785 دلار و 7 سنت در هر تن شروع کرد.

در ادامه سال، نوسان قیمتی همانند سال 2021 ادامه داشت اما در سال 2022 بازار فولاد و آهن چین درگیر وضعیت پیش بینی نشده ای قرار گرفت که براساس آن، اقتصاد این کشور با افت شدیدی همراه شد.

با این حال، سقف کاهش قیمت ورق گرم چین در معاملات بورس لندن به ماه‌های نوامبر و جولای برمی‌گردد به طوری که در این ماه‌ها، این محصول با قیمت 521 تا 593 دلار در هر تن به معامله شد. بررسی‌های آماری نشان می‌دهد قیمت این محصول در این بازه زمانی در سال ۲۰۲۲ به قیمت سال ۲۰۲۰ بازگشته است.

البته با رکود شدید بازار فولاد و آهن چین در بازارهای مختلف در جهان ، این کشور همچنان در جایگاه نخست تولید فولاد جهان قرار دارد.

در پایان نکته قابل توجه اینکه پایان سال 2022 میلادی با انتشار خبر شیوع گسترده پاندمی کرونا در چین مواجه شد. برهمین اساس، باید منتظر ماند و دید که محدودیت‌های جدید کووید 19 چه سرنوشتتی برای محصولات فولادی در روزها، هفته‌ها و ماه‌های آینده رفم خواهد زد؟

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors