بازار جهانی فولاد در سالی که گذشت-بخش اول/ قیمت ورق گرم آمریکا 48 درصد سقوط کرد+نمودار

«فولادبان» به بررسی قیمت ورق گرم آمریکا در معاملات بورس بازار لندن در سال 2022 میلادی پرداخت.

به گزارش خبرنگار فولادبان، بررسی جزئیات معاملات بورس بازار لندن در سال 2022 میلادی نشان می دهد: قیمت ورق گرم آمریکا در این معاملات با کاهش 48 درصدی، از 1100 دلار در پایان سال 2021 به 679 دلار در پایان سال‌جاری میلادی کاهش یافت.

در مهمترین اتفاق بازار ورق گرم در سال 2022، قیمت این محصول در ماه سپتامبر رکورد زد و نرخ 1955 دلار در هر تن را تجربه کرد. در ادامه سال قیمت ورق گرم آمریکا با شروع رکود جهانی فولاد، مجدداً به پایین ترین سطح سال گذشته میلادی رسید.

براساس آخرین ارزیابی‌ها، تداوم رکود در بازار سبب‌ شد تا کارخانه‌ها به کاهش قیمت محصولات خود وادار شوند. همچنین قیمت‌شکنی برخی کشورها در بازار جهانی فولاد، بازاری به شدت نزولی را در سال‌جاری میلادی شکل داد.

در این میان، سقف کاهش قیمت ورق گرم آمریکا در معاملات بورس لندن به ماه‌های اکثبر و دسامبر برمی‌گردد به طوری که در این ماه‌ها، این محصول با قیمت 640 تا 650 دلار در هر تن بمعامله شد. بررسی‌های آماری نشان می‌دهد قیمت این محصول در این بازه زمانی در سال 2022 به قیمت سال 2020 بازگشته است.

در مجموع با پشت سر گذاشتن شرایط رکود و پاندمی ویروس کووید 19 انتظار می رفت بازار ورم گرم به روال ابتدای سال بازگردد ولی تنها به رشد اندک و محسوس در همان محدوده قیمتی، معاملات سال 2020 را به پایان رساند.

 

بازار جهانی فولاد در سالی که گذشت-بخش اول/ قیمت ورق گرم آمریکا 48 درصد سقوط کرد+نمودار عینک فولادی قیمت جهانی فولاد فولاد

 

بازار ورق لندن به عنوان یکی از بازارهای مهم و رقابتی در بین کشورهای عرضه‌کننده مقاطع فولادی و به خصوص انواع ورق‌های فولادی مطرح است.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *