شاخص کل قله یک میلیون و 600 هزار واحدی را فتح کرد/ رشد 65 هزار واحدی شاخص فلزات اساسی+دلایل

 فولادبان از پایان معاملات بورس اوراق بهادار در روز 7 دی 1401 گزارش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، بازار سرمایه امروز توانست حجم قوی و جو بسیار مثبتی را در پایان هفته با وجود یک روز تعطیلی تجربه کند. البته بخشنامه ای که بورس کالا در خصوص تغییر نرخ ارز پایه در محصولات ( تبدیل ارز نیمایی به توافقی در محاسبات) را ابلاغ کرد، باعث شد شاخص فلزات اساسی پایان هفته خوبی از خود به‌جا بگذارند.

در ادامه، ارزش معاملات خرد بازار به 10 هزار میلیارد تومان رسید که از 23 شهریور سال 1400 تاکنون بی سابقه است. از سوی دیگر، بازار پول خرد نیز حدود 870 میلیارد تومان به ثبت رسید. همین موضوع شرایط را برای بازار سرمایه فراهم کرد تا معاملات پنجمین روز هفته سبز رنگ به پایان برسد.

در همین حال، شاخص کل این بازار امروز در زمان بسته شدن معاملات 70 هزار و 917 واحد رشد داشت و به یک میلیون و 647 هزار و 314 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن نیز تا پایان معاملات 13 هزار و 626 واحد افزایش یافت و در ارتفاع 480 هزار و 681 واحدی قرار گرفت. همچنین شاخص فلزات اساسی با رشد 64 هزار و 99 واحدی، رقم یک میلیون و 126 هزار و 157 واحد را نشان داد.

نمادهای «فولاد»،«فارس»،«فملی»،«شپنا»،«شبندر»،«کچاد»و«شپدیس» بیشترین تاثیر را در روند صعودی شاخص کل داشتند. علاوه بر این، نمادهای «کروی»،«خزر»،«شیراز»،«خکار»و«رتاپ» بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند. همچنین نمادهای «خفنر»،«قهکمت»،«وآذر»،«سیلام»و«سشمال» بیشترین کاهش قیمت را در بازار امروز رقم زدند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *