جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 01 شهریور 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

صنایع مختلف در انتظار نتیجه مذاکرات/ جای خالی واحد تحقیقاتی در بورس کالا

به گفته عضو هیأت مدیره انجمن نوردکاران، به دلیل اثرگذاری مهم سیاست در شرایط مختلف، انواع صنایع و حوزه‌ها در انتظار نتیجه و احیای برجام هستند.

تورج امینی در گفتگو با فولادبان درباره بازنگری در فرمول قیمت پایه محصولات فولادی در بورس کالا مطرح کرد: بحث سیاست در شرایط فعلی کشور، توانسته است تعیین کننده وضعیت در حوزه‌های مختلف باشد که یکی از مهم‌ترین آنها، نتیجه مذاکرات است. به همین دلیل، انواع صنایع در انتظار امضا و احیای برجام هستند. وضعیت نوردکاران نیز در این خصوص استثنا نیستند، چرا که در حال حاضر نمی‌توانند محصولات خود را با قیمت مناسبی بفروشند.

وی در ادامه اضافه کرد: در واقع با فروش نرفتن محصولات نوردی‌ها، نقدینگی لازم برای خرید مواد اولیه تأمین نمی‌شود. بنابراین بورس کالا باید این اتفاقات را از قبل پیش‌بینی کنند و برای آنها راهکارهای مناسبی در نظر بگیرد اما متاسفانه بورس با بخشنامه‌های متفاوتی که در بازه‌های زمانی مختلف صادر می‌کند، جلوی پیش‌بینی پذیری را گرفته است.

عضو هیأت مدیره انجمن نوردکاران بیان کرد: به طور مثال، بخشنامه‌ای که در راستای قیمت گذاری جدید فرمول پایه در محصولات فولادی به صورت مثبت و منفی 3 درصد اعلام شد، باعث ایجاد مشکلات جدیدی شده است. برای اصلاح این وضعیت باید یک واحد تحقیقاتی در حاشیه بازار سرمایه ایجاد شود تا وضعیت معاملات جهانی و سایر اخبار تأثیرگذار در این حوزه را بررسی کند.

امینی با اشاره به وضعیت نوردکاران در شرایط فعلی گفت: در واقع نوردکاران با گرفتن وام، پولی را در جهت راه‌اندازی تولید تأمین می‌کنند که در نهایت به دلیل سیاست‌های تعیین شده، در هر کیلوگرم حدود 2 هزار تومان ضرر می‌بینن، بنابراین باید قیمت‌گذاری به صورت منطقی در این راستا صورت بگیرد، چرا که تعیین فرمول‌های مختلف برای بهبود وضعیت جواب نمی‌دهد.

وی در پایان اظهار داشت: در گذشته باوجود اینکه قیمت خرید میلگرد 16 هزار تومان بود، نرخ شمش فولاد به 11 هزار و 800 تومان رسید که در واقع، غیر منطقی محسوب می‌شد. در نتیجه مسئولان باید تدبیری برای این وضعیت بیندیشند تا به نسبت قیمت‌های جهانی حاشیه‌ای در این راستا تعیین شود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors