قیمت‌ فولاد صادراتی چین افزایش می‌یابد

 تازه ترین گزارش‌ها از بازار جهانی فولادی از تداوم روند صعودی قیمت ورق سرد و گالوانیزه گرم صادراتی چین حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، روند صعودی قیمت ورق سرد و گالوانیزه گرم صادراتی چین در هفته منتهی به 20 دسامبر ادامه یافت.

در این راستا، قیمت‌های جدید این محصولات در بازار به بالاترین حد خود در یک ماه گذشته رسید. با این حال، افزایش تعداد مبتلایان به کووید-19 در سراسر چین مانع از افزایش طولانی قیمت‌ها و افزایش عدم اطمینان بازار شد.

براساس ارزیابی فست‌مارکتز، قیمت ورق گرم صادراتی فوب بندر اصلی چین در بازه 660 تا 670 دلار به ازای هر تن گزارش شد که این بازه قیمتی نسبت به هفته قبل، افزایش نشان می دهد. البته نرخ ورق گرم، بالاترین سطح در حدود 4 ماه گذشته است. در این میان، کارخانه های چینی، ورق سرد تحویل فوریه را با قیمت 660 تا 670 دلار در هر تن ارائه کردند. البته یک کارخانه دولتی در شمال شرقی چین، کار خود را نسبت به یک هفته قبل بدون تغییر نگه داشت.

علاوه بر این، یک کارخانه خصوصی در شمال چین، قیمت ورق گرم خود را از 650 دلار در هر تن فوب در هفته به 665 دلار در هر تن فوب افزایش داد.

از سوی دیگر، ارزیابی هفتگی فست‌مارکتز نشان می دهد: قیمت ورق سرد، فوب غرب چین در بازه 455 تا 462 دلار به ازای هر تن محاسبه شد که این بازه قیمتی نسبت به هفته گذشته افزایش نشان می دهد.

همچنین قیمت ورق گرم گالوانیزه (نورد سرد)، فوب بندر اصلی چین  715 تا 733 دلار به ازای هر تن گزارش شد که این بازه قیمتی نسبت به هفته قبل افزایش یافت.

در همین حال، کارخانه های چینی، ورق گالوانیزه گرم z80 محموله فوریه را با قیمت 695 تا 710 دلار به ازای هر محصول عرضه کردند

 

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *