جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 12 بهمن 1399 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

وزارت صمت مسئولیت تنظیم بازار فولاد را بپذیرد/ با این وضعیت باید درب وزارتخانه را بست

معاون قضایی دادستان کل کشور با تاکید بر اینکه وزارت صمت باید مسئولیت تنظیم بازار فولاد کشور را بپذیرد، تصریح کرد: اگر قرار باشد، مجلس در هر زمینه‌ای از جمله صنعت فولاد با ناکارآمدی وزارت صمت وارد شود تا قانونی وضع کند، دیگر باید درب وزارتخانه را بست.

سعید عمرانی

به گزارش فولادبان؛ دقیقا دو هفته پیش بود که داریوش اسماعیلی، معاون پیشین امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت از سمت خود کناره‌گیری کرد و حالا 14 روز است که اردشیر سعدمحمدی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با حفظ سمت به سرپرستی معاونت معدنی صمت منصوب شده است.

تا اینجای کار بیشتر فعالان زنجیره فولاد از این تحول مهم در وزارت صنعت، معدن و تجارت استقبال کرده‌اند و با توجه به رزومه کاری سعدمحمدی در صنعت مس و بخصوص صنعت فولاد، به کاهش تنش‌های زنجیره فولاد توسط مدیرعامل پیشین ذوب آهن اصفهان و عضو سابق هیات عامل ایمیدرو امیدوارند.

با این حال، بسیاری از کارشناسان صنعت فولاد و مسئولان دستگاه‌های اجرایی و نظارتی با توجه به نابسامانی‌های بازار فولاد کشور در دو سال گذشته، به ساماندهی این بازار با تغییر معاونت معدنی وزارت صمت نیز چندان خوشبین نیستند و معتقدند وزارت صمت باید برای مدیریت بازار فولاد کشور قاطعانه عمل کند تا در هر زمینه‌ای از جمله زنجیره فولاد نیاز به ورود مجلس برای قانون‌گذاری نباشد.

سعید عمرانی، معاون قضایی دادستان کل کشور نیز در همین راستا با اشاره به بررسی طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد در مجلس به خبرنگار فولادبان گفت: اکنون مساله فولاد کشور در کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح است، در صورتی که وزارت صمت متولی تنظیم بازار در همه کالاها است و اگر این باب باز شود که مجلس در هر زمینه‌ای ورود پیدا کند و قیمت‌ها را هم تعیین کنند، دیگر باید درب وزارت صمت بسته شود.

وی افزود: به نظر می‌رسد وزارت صنعت، معدن و تجارت تا به حال در زمینه کنترل قیمت محصولات فولادی موفق نبوده است و ورود مجلس به تنظیم قیمت محصولات فولادی نیز اشتباهی اضافه بر اشتباهات وزارت صمت است؛ زیرا به این شکل، در هر زمینه‌ای که وزارت صمت نتواند قیمت‌ها را کنترل کند، مجلس باید وارد شود.

معاون قضایی دادستان کل کشور در رابطه با حضور اردشیر سعدمحمدی در مسند سرپرستی معاونت امور معادن و صنایع معدنی این وزارتخانه تصریح کرد: من با این که چه شخصی در وزارتخانه مسئولیت دارد، اما وزارت صمت باید توانایی این را داشته باشد که مسئولیت کارهای خود را که یکی از آن‌ها تنظیم بازار فولاد است، بپذیرد.

عمرانی در پایان تصریح کرد: اکنون متاسفانه شرایط بازار فولاد کشور به گونه‌ای است که دولت یک شیوه‌نامه را برای تنظیم قیمت محصولات فولادی تدوین کرده که هنوز هم بعد از گذشت بیش از دو ماه این شیوه‌نامه به‌درستی اجرایی نمی‌شود و هم‌زمان در مجلس هم یک طرح فولادی نوشته شده و این مساله نشان‌دهنده ضعف وزارت صمت است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors