اقتصاد دنیا در ۲۰۲۳ وارد رکود می‌شود

مرکز تحقیقات اقتصادی و تجاری انگلیس اعلام کرد: ادامه مبارزه سیاست‌گذاران با تورم و افزایش نرخ بهره بانک‌های مرکزی روند رشد اقتصاد در ۲۰۲۳ را متوقف و دنیا را وارد رکود می‌کند.

به گزارش فولادبان به نقل از بلومبرگ، مرکز تحقیقات اقتصادی و تجاری انگلیس گزارش داد: افزایش نرخ بهره بانک‌های مرکزی با هدف مهار تورم باعث کوچک شدن بسیاری از اقتصادها شده و دنیا را در آستانه‌ رکود اقتصادی در 2023 قرار داده است.

در همین حال، اقتصاد دنیا برای اولین‌بار در سال 2022 از 100 تریلیون دلار گذشت اما ادامه مبارزه سیاست‌گذاران با تورم روند رشد اقتصاد در 2023 را متوقف می‌کند.

 در گزارش این مرکز آمده‌ است:«دنیا در مبارزه با تورم هنوز به پیروزی نرسیده است، ما انتظار داریم بانک‌های مرکزی سیاست افزایش نرخ بهره را در سال جدید میلادی علی‌رغم هزینه‌های اقتصادی آن ادامه دهند. هزینه پایین آوردن تورم کاهش رشد اقتصادی در سال‌های آینده است».

 این یافته‌ها بدبینانه‌تر از آخرین پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول بوده‌ است. این صندوق در ماه اکتبر هشدار داد بیش‌از یک‌سوم اقتصاد دنیا راکد خواهد شد و به‌ احتمال 25 درصد رشد تولید ناخالص داخلی جهان کمتر از 2 درصد در سال جدید میلادی رشد خواهد کرد که نشانه رکود اقتصاد دنیاست.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *