پایان معاملات بازار سرمایه/ شاخص فلزات اساسی 5 هزار واحد ریخت

 فولادبان از پایان معاملات بورس اوراق بهادار در روز دوشنبه 28 آذر 1401 گزارش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، در معاملات بازار سرمایه امروز، دوشنبه معاملات نسبت به دقایق ابتدایی بهبود یافت و قدرت به دست خریداران افتاد. البته در یک ساعت پایانی شایعه احتمال منتفی شدن عرضه خودرو در بورس کالا موجب فشار عرضه در نمادهای این گروه و صف فروش شدن آن‌ها شد. شایعاتی که هنوز خبر موثقی در جهت رد یا تائید آن منتشر نشده اما توانست جو عمومی بازار را منفی کند و موجب فراری شدن نقدینگی خرد از بازار شود.

در ادامه ارزش معاملات بازار بورس در پایان معاملات امروز به حدود 5 هزار و 501 میلیارد تومان رسید و همچنین حدود 38 درصد نمادها روند سبز و مثبت را تجربه کردند. همین موضوع شرایط را برای بازار سرمایه فراهم کرد تا معاملات سومین روز هفته متعادل به پایان برسد.

در همین حال، شاخص کل بورس امروز در زمان بسته شدن معاملات 675 واحد رشد داشت و به یک میلیون و 500 هزار و 917 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن نیز تا پایان معاملات 656 واحد کاهش یافت و در ارتفاع 443 هزار و 305 واحدی قرار گرفت. همچنین شاخص فلزات اساسی با افت 5 هزار و 28 واحدی، رقم یک میلیون و 22 هزار و 503 واحد را نشان داد.

نمادهای «فارس»،«پارس»،«شستا»،«خودرو»،«فملی»،«شپنا»و«وبملت» بیشترین تاثیر را در روند متعادل شاخص کل داشتند. علاوه بر این، نمادهای «دامین»،«خچرخش»،«وتوصا»،«تکمبا»و«کساوه» بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند. همچنین نمادهای «وساپا»،«ورنا»،«خگستر»،«وملی»و«خمحرکه» بیشترین کاهش قیمت را در بازار امروز رقم زدند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *