جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 22 خرداد 1399 - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

افت تقاضا و ادامه کاهش قیمت فولاد در اروپا

قیمت کویل نورد گرم در بازارهای داخلی اروپا همچنان روبه کاهش است و در یک هفته اخیر نیز این روند ادامه پیدا کرد که کاهش تقاضا مهمترین دلیل آن محسوب می‌شود.

افت تقاضا و ادامه کاهش قیمت فولاد در اروپا عینک فولادی

به گزارش فولادبان؛ شاخص روزانه Fastmarkets از قیمت کویل نورد گرم در بازار اروپا، تحویل درب کارخانه در شمال اروپا، روز جمعه 398.75 یورو در تن (450.26 دلار) بود که 1.96 یورو نسبت به یک هفته قبل و 24.25 یورو نسبت به یک ماه قبل، کاهش نشان می‌دهد.

شاخص قیمتی روز جمعه بر مبنای معاملات شنیده‌شده و قطعی در قیمت 400 یورو در تن، درب کارخانه، و عرضه‌های گزارش‌شده به قیمت 395 یورو در تن، درب کارخانه محاسبه شده است.

تحلیل هفتگی Fastmarkets قیمت کویل نورد گرم در بازار اروپا، تحویل درب کارخانه در شمال اروپا، را هر تن 370 تا 380 یورو در 3 ژوئن اعلام کرده که نسبت به قیمت‌های هفته قبل (370 تا 390 یورو) روند نزولی داشته است.

فولادسازان جنوب اروپا قیمت فروش کویل نورد گرم خود را 370 تا 400 یورو در تن، تحویل درب کارخانه اعلام کرده‌اند در حالی که خریداران، این قیمت‌ها را بالا می‌دانند.

تجارت کویل نورد گرم در بازار همچنان پایین است زیرا هم موجود انبار توزیع‌کنندگان بسیار بالا است و هم تقاضای مصرف‌کنندگان بسیار پایین است.

برخی خریداران معتقدند که سطح پایین تقاضا می‌تواند موجب کاهش بیشتر قیمت کویل نورد گرم شود اما بسیاری دیگر معتقدند که روند کاهش قیمت، کندتر شده است.

فولادسازان اروپایی به دنبال فروش محصولات خود هستند و قیمت‌های پیشنهادیشان را هم پایین آورده‌اند تا مشتری پیدا کنند. آنها محصولات فولادی تخت خود را به بازار آسیا صادر می‌کنند زیرا در آن منطقه تقاضا در حال احیا است.

از سوی دیگر، صادرکنندگان سنتی کویل نورد گرم به اروپا شامل ترکیه و روسیه به فروش محصولاتشان به چین و ویتنام متمرکز شده‌اند و از بازار اروپا دور مانده‌اند.

اتحادیه اروپا مقررات جدید واردات فولاد به این اتحادیه را در ماه مه به سازمان تجارت جهانی اعلام کرد. اتحادیه اروپا قصد دارد به جای وضع محدودیت‌های کلی بر واردات فولاد، برای هر کشوری که صادرات فولادش به اروپا از 5 درصد کل صادرات هر کالا در دوره مرجع سه‌ساله 2015 تا 2017 فراتر رفت، یک محدودیت اختصاصی سه‌ماهه تعیین کند. این محدودیت‌ها موجب کاهش صادرات کویل نورد گرم از جانب کشورهایی همچون ترکیه و صربستان به اروپا خواهد شد.

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors