جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 30 تیر 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

تحلیل روزانه بازار آهن 30 تیر 1401

امروز پنجشنبه 30 تیر 1401 در بازار آهن شاهد ادامه روند نزولی قیمت‌ها با وجود پایان هفته هستیم.

تحلیل روزانه بازار آهن 30 تیر 1401 عینک فولادی اخبار فولاد مبارکه

به گزارش فولادبان، آثار سفر پوتین به ایران در بازار ادامه دارد و رئیس کل بانک مرکزی از جزئیات توافقات پولی بانکی ایران و روسیه خبر داده و گفته است: ضرورت کاهش استفاده از ارزهای جهان‌روا در تعاملات تجاری امروز بیش از گذشته مورد اتفاق بسیاری از کشورها از جمله روسیه و ایران است که این ضرورت با تحریم شدن بانک‌های روسی بیش از پیش حس شد، در ادامه صالح آبادی از توافق با چین، هند و کشورهای دیگر هم پیمان‌ها و تفاهم‌نامه‌های پولی و بانکی خبر داد.

مدیرکل روابط عمومی بانک مرکزی نیز بیان کرد با گشایش نماد معاملاتی جفت ارز ‎ریال روبل، صادرکنندگان ایرانی از طریق بانک‌ها و صرافی‌های عضو بازار متشکل ‎ارز کشور ‏می‌توانند همانند اسکناس دلار و یورو، روبل را با ‎نرخ توافقی در این بازار عرضه کنند.

این خبرها در کنار راه افتادن معاملات توافقی در بازار متشکل ارزی موجب شده تا فعلا بازار برداشت خود از افزایش نرخ ارز را تعدیل کند و قیمت ها به ثبات نسبی برسد؛ این موضوع موجب شده تا این لحظه نرخ ارز را با نوسانات جزئی در محدوده 31 هزار 700 تا 31 هزار 800 تومان خرید و فروش شود.

به غیر از ثبات نسبی بازار ارز در بخش تقاضا هم همچنان با یخزدگی مواجه هستیم؛ براساس آخرین آمار منتشر شده تعداد پروانه ساختمانی صادر شده در شهر تهران در فصل بهار 1401 نزولی بوده و به پایین ترین سطح در 18 سال گذشته رسیده؛ در بخش عمرانی هم همچنان با توجه به رشد هزینه های جاری تخصیص های مناسبی صورت نگرفته و عملا طرح ها فیرز شده است.

از سوی دیگر در بازار های جهانی فولاد نیز سنگ آهن وارداتی چین در بازار آتی بورس سنگاپور مجددا کاهشی شد و با این رقم انتظار میرود قیمت پایه بیلت فولاد بورس کالا در معاملات هفته آتی کاهشی شود.

ثبات نرخ ارز، ادامه نبود تقاضای مصرفی و سرمایه گذاری در بازار و تحولات قیمت جهانی موجب شده قیمت های امروز توسط اغلب مبادی فروش به سمت ثبات میل کند و بازار این هفته با سکون قیمت ها به پایان برسد.

میلگرد در بازار آهن با 50 تا 250 تومان کاهش و بعضا 400 تومان به فروش می‌رسد، برخی در برابر این روند نزولی بازار مقاومت میکنند و نرخ‌هایشان را ثابت نگه‌ داشتند.

دو شرکت در حوزه نبشی و ناودانی با 50 تا 400 تومان کاهش اعلام قیمت کردند و مابقی اکثریت محصولات بدون تغییر قیمت معامله شد، البته در بخش نبشی شرکت نورد آریان فولاد 50 تومان افزایش قیمت داشت.

نرخ تیرآهن کیلویی ظفربناب تغییری نکرد و قیمت محصولات کیلویی پرفروش ذوبی 200 تومان افت کرد، نرخ اکثر شاخه‌های شرکت ذوب آهن نیز ثابت بود.

شرکت صدرا پروفیل تهران با 300 تومان کاهش نرخ محصول مبارکه خودرا به 22 هزار 900 تومان رساند و نرخ مابقی شرکت‌ها در بازار پروفیل تغییر نکرد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors