جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 01 تیر 1399 - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

رشد شدید صادرات قراضه آهن برزیل به آسیا

بر اساس اطلاعاتی که منابع مطلع در اختیار Fastmarkets قرار داده‌اند برزیل طی یک سال اخیر صادرات قراضه آهن کانتینری به جنوب آسیا را به شدت افزایش داده است اما به نظر می‌رسد این روند صعودی، ادامه‌دار باشد.

به گزارش فولادبان،معمولاً عمده قراضه آهن تولیدشده در برزیل در بازار همین کشور مصرف شد و مقدار کمی از آن صادر می‌شد اما با کاهش شدید تقاضا در بازار داخلی برزیل و افت قیمت قراضه فولاد در نیمه دوم سال 2019 منجر به افزایش چشمگیر صادرات قراضه در این مدت شد.

تا قبل از سال 2019 کشورهای اروپایی و آمریکای جنوبی مقاصد اصلی صادرات قراضه آهن برزیل بودند اما طی سال گذشته بنگلادش به نخستین خریدار قراضه آهن برزیل تبدیل شد.

در 5 ماه نخست سال 2020 صادرات قراضه آهن برزیل به 316 هزار تن رسید که 63 درصد بیشتر از رقم مدت مشابه سال قبل بود.

از ابتدای سال جاری میلادی، قیمت قراضه آهن صادراتی برزیل در بنگلادش و هند بسیار پایین آمده به طوری که بسیاری از کارخانجات، خرید قراضه آهن برزیلی را به محصولات رقبایی همچون اروپا و آمریکا ترجیح می‌دهند.

با توجه رفع محدودیت‌های ضدکرونایی در کشورهایی همچون هند در ماه‌های اخیر و بازگشایی کارخانجات فولادی، عرضه‌کنندگان سنتی قراضه آهن نتوانستند کل نیاز بازار را تأمین کنند و این کارخانجات به ناچار به خرید محصولات برزیلی روی آوردند.

امارات متحده عربی که بزرگترین صادرکننده قراضه آهن به هند محسوب می‌شد، از ماه مه به مدت چهار ماه صادرات قراضه را ممنوع کرد. انگلستان هم که دومین تأمین‌کننده قراضه آهن هند بود در دوره تعطیلات کرونایی با کاهش شدید تولید قراضه آهن مواجه شد. از سوی دیگر، تقاضای بالای قراضه آهن از سوی ترکیه موجب افزایش شدید قیمت قراضه آهن انگلستان شد.

در تحلیل هفتگی Fastmarkets، قیمت قراضه آهن HMS 1&2 (80:20 mix)، وارداتی به هند، سی.اف.آر بندر جواهر لعل نهرو، در روز جمعه 12 ژوئن 250 تا 265 دلار در تن بود که قیمت پیشنهادی قراضه آهن برزیلی از این رقم پایین‌تر بود. البته این رقم نسبت به قیمت قراضه آهن در 27 مارس (215 تا 230 دلار)، رشد نشان می‌دهد زیرا در آن مقطع هندوستان به تازگی تعطیلات سراسری برای مقابله با کرونا را اجرا کرده بود.

صادرات قراضه آهن برزیل به هند در دوره 5 ماهه اول سال 2020 به 109.7 هزار تن رسید که 89 درصد نسبت به مدت مشابه سال 2019 رشد نشان می‌دهد. صادرات قراضه آهن برزیل به بنگلادش هم در این مدت با 42 درصد رشد به 107.7 هزار تن رسید.

هرچند قیمت قراضه آهن برزیل در بازار جنوب آسیا جذاب است اما به گفته فعالان بازار، همچنان مشکلاتی وجود دارد که مانع جذب همه قراضه وارداتی می‌شود.

یک منبع مطلع در یک کارخانه بنگلادشی می‌گوید که هرچند وی به طور مرتب قیمت‌های مناسبی از سوی صادرکنندگان قراضه آهن برزیلی دریافت می‌کند، اما قراضه آهن عرضه‌شده از سوی برزیل معمولاً ترکیبی از قراضه‌های خردشده درجه 210 و 211 هستند و از نوع باکیفیت و با چگالی بالاتر درجه 211 که وی ترجیح می‌دهد نیستند.

Clineu Alvarenga رئیس اتحادیه قراضه آهن برزیل دیدگاه متفاوتی دارد و به Fastmarkets گفته که علت افزایش تقاضا برای قراضه آهن برزیلی در منطقه جنوب آسیا، سطح پایین میزان مس در این نوع قراضه نسبت به قراضه‌های آمریکای شمالی و اتحادیه اروپا است.

نکته دیگر به زمان تحویل قراضه آهن برزیلی مربوط است. محموله‌های برزیلی حدوداً 60 تا 70 روز طول می‌کشد تا به بازار جنوب آسیا برسد در حالی که محموله‌های اروپایی 40 روز طول می‌کشد. موضوع دیگر به لطمه شدید بیماری کرونا به اقتصاد برزیل است. برزیل هم‌اکنون دومین کشور جهان از لحاظ تعداد مبتلا به ویروس کرونا است که این مسئله موجب کاهش فعالیت‌های اقتصادی و پایین آمدن میزان تولید قراضه آهن در این کشور شده است.

 

 

 

 

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors