Please use a valid API Key تحلیل روزانه بازار آهن سهشنبه ۱5 آذر/ هزینه تامین انرژی در فولاد جهانی بالا می‌رود؟ - فولادبان Please use a valid API Key

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

تحلیل روزانه بازار آهن سهشنبه ۱5 آذر/ هزینه تامین انرژی در فولاد جهانی بالا می‌رود؟

گزارش‌‌ها از کف بازار آهن ، امروز سه شنبه، 15 آذرماه بررسی بازارهای مالی نشان می‌دهد نفت در مدار صعود قرار گرفته و نرخ دلار کاهش اندکی را تجربه کرد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، دلار امروز سه شنبه ( 15 آذر ماه جاری) در بازار آزاد با کاهش 100 تومانی بر پایه 36 هزار تومان ایستاد و با این نرخ معاملات آغاز شد. با ورود موج سرما به کشور بازار دلار داغ شد اما ظاهرا این بازار در حال از دست دادن گرمای خود است.

طلای 18 عیار نیز امروز با کاهش 20 هزار تومانی با نرخ یک میلیون و 580 هزار تومان در بازار معامله شد. سکه نیز بر پایه 17 میلیون و 700 هزار تومان ایستاد که بررسی‌ها نشان می‌دهد حدود 2 میلیون حباب در این کالا وجود دارد و اکنون باید با قیمت 15 میلیون و 700 هزار تومان عرضه شود.

در این میان، وضعیت بازار فولاد نشان می‌دهد رکود همچنان وجود دارد. تا این لحظه قیمت میلگرد در اکثر شرکت‌هایی که اعلام قیمت کردند، ثابت باقی مانده و فقط چهار شرکت قیمت محصولات خود را از ۱۰۰ تا ۳۰۰ تومان افزایش داده اند.همچنین نرخ نبشی و ناودانی تا این لحظه در همه شرکت‌ها بدون افزایش اعلام شده است. علاوه بر این، امروز شرکت‌ ظفر بناب قیمت محصولات خود را ۱۰۰ تومان افزایش داد و شرکت ذوب‌آهن در بخش شاخه ای قیمت محصولاتش را از ۳۰ تا ۳۰۰ هزار تومان گران کرد، ضمن اینکه قیمت پروفیل تا این لحظه از سوی هیچ شرکتی اعلام نشده است.

همچنین بررسی اسلب صادراتی منطقه CIS، رشد قیمت را به ثبت رسانده است. بر همین اساس، بیلت صادراتی منطقه CIS تغییری نداشت و با نرخ ۵۰۳ دلار به ازای هر تن مبادله شد، در حالی که اسلب صادراتی این منطقه با رشد ۱۵ دلاری، به قیمت ۴۳۵ دلار در هر تن به فروش رسید. بر همین اساس، هر تن اسلب صادراتی ایران فوب خلیج فارس بدون تغییر، با قیمت ۴۰۴ دلار و هر تن بیلت صادراتی ایران نیز بدون تغییر، با نرخ ۴۴۶ دلار مبادله شد.

نفت هم روند صعودی قیمت را طی کرد. در این راستا، در حالی آمریکا اعلام کرده روسیه باید قیمت نفت را با سقف قیمتی که این کشور تعیین می‌کند، بفروشد که روسیه چنین موضوعی را قبول نکرد و امروز در بازار نفت، رشد را شاهد بودیم. زمانی که قیمت نفت افزایش پیدا می‌کند، هزینه تامین انرژی بالا می‌رود و بر قیمت فولاد تاثیر می‌گذارد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors