کاهش عرضه قراضه در بازار جهانی/ فولادسازان ترکیه و تایوان مجبور به خریداری محصوله‌ها با قیمت بالاتر شدند

با کاهش عرضه قراضه فولاد در بازار جهانی، فولادسازان ترکیه و تایوان مجبور به خریداری محموله‌های قراضه با قیمت‌های بالاتر شدند.

به گزارش خبرنگار فولادبان، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، در دو هفته اخیر کاهش عرضه قراضه فولاد در بازار جهانی باعث شد خریداران ترکیه و تایوان محموله‌های قراضه را با قیمت بیشتری خریداری کنند، این درحالی است که فعالیت در بازارهای اصلی آسیایی  پراکنده باقی ماند.

در این راستا، ترکیه برای محموله‌های بریتانیا و دریای سیاه با قیمت‌های بالاتر موافقت می‌کند، ضمن اینکه صادرکنندگان آمریکا در چهار هفته، هفت محموله به ترکیه قروختند اما میزان تقاضا برای قراضه در آسیا راکد بود.

در ادامه خبر رسید که خریداران ویتنامی به دلیل وضعیت نزولی بازار فولاد، از فعالیت خودداری می‌کنند. همچنین افزایش قیمت فولاد تایوان با وجود نوسانات قیمت ارز و پیشرفت وضعیت بازار هند به دنبال حذف عوارض گمرکی از دیگر اتفاقات بازار بوده است.

ترکیه

کارخانه‌های فولاد ترکیه به دلیل کاهش میزان تقاضا و محموله‌های ماه دسامبر، مجبور به موافقت با قیمت‌های بالاتر برای قراضه فولاد وارداتی شدند.

به گفته برخی فعالان بازار، میزان تقاضا برای محصولات نهایی فولاد در طی هفت روز افزایش یافت. در این راستا، یک محموله از مبدا بنلوکس را یک کارخانه در منطقه اسکندرون با میانگین قیمتی 354 دلار به ازای هر تن با شیوه معاملاتی cfr خریداری کرد.

همچنین یک تولیدکننده میلگرد در ناحیه اسکندرون یک محموله 17 هزار تنی از HMS 1,2 (80:20) را با قیمت 344 دلار به ازای هر تن با شیوه معاملاتی cfr اسکندرون برای حمل ماه دسامبر خریداری کرد. قرارداد دیگری با مبدا دریای بالتیک برای محصول HMS 1,2 (80:20) در بازه قیمتی 350 تا 351 دلار به ازای هر تن با شیوه معاملاتی cfr انجام شد.

آمریکا

در طول چهار هفته گذشته، صادرکنندگان فولاد آمریکا هفت محموله را به ترکیه فروختند. برخلاف قیمت‌های ضعیف میلگرد و سرعت پایین تولید، تولیدکنندگان فولاد ترکیه به خرید قراضه آمریکایی ادامه دادند. در این میان، آخرین فروش مربوط به صادرکننده‌ای در ساحل شرقی آمریکا بود که شامل افزایش قیمتی 0.5-3.0 دلار به ازای هر تن بود.

ویتنام

براساس گفته برخی منابع بازاری، در طول هفته، خریداران قراضه ویتنامی به دلیل تضعیف بازار محصولات نهایی فولاد جهانی به عدم فعالیت خود ادامه دادند.

چین

در دو هفته اخیر به دنبال تضعیف بازار محصولات نهایی فولاد و کاهش ذخایر قراضه، قیمت‌های فولاد قراضه داخلی با نوسانات مواجه شد. به گفته برخی منابع بازاری، بازار واردات وارد روندی رکودی شده است. همچنین عرضه‌کنندگان ژاپنی از ارائه پیشنهادات قیمتی خودداری کرده و منتظر واضح شدن مسیر نوسانات قیمت‌ها هستند.

تایوان

در دو هفته اخیر پس از اینکه خریداران کانتینرهای قراضه را با قیمتی کمی بالاتر خریداری کردند، قیمت قراضه صادراتی به تایوان در بازار نقدینگی افزایش یافت. به گفته برخی منابع فست‌مارکتز، کاهش قیمت ارز تایوان و همچنین میزان ذخایر قراضه این کشور افزایش قیمت واردات را در پی داشت.

 

هند

در طول هفته، پس از حذف عوارض گمرکی محصولات فولاد و آهن، قیمت صادرات کانتینر به هند افزایش یافت و تاجران از پیشرفت شرایط بازار و ثبات قیمت‌ها خبر می‌دهند.

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *