افزایش قیمت قراضه فولاد هند و پاکستان با حذف عوارض گمرکی

به دنبال حذف عوارض گمرکی محصولات فولاد و آهن توسط دولت هند، قیمت‌های قراضه در هند و پاکستان افزایش یافتند.

به گزارش خبرنگار فولادبان، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، افزایش قیمت قراضه آهن در هند در دو هفته اخیر روند صعودی به خود گرفت. این رشد قیمت پس از اعلام دولت در رابطه با کاهش و حتی حذف عوارض گمرکی محصولات فولاد و آهن در روز 18 نوامبر (27 آبان) اتفاق افتاد.

در این میان، شاخص قیمت کانتینر فولاد قراضه خرد شده، واردات، cfr هند 415.94 دلار به ازای هر تن بود که نسبت به هفته گذشته، 8.94 دلار به ازای هر تن افزایش نشان می دهد. این محصول در هفته گذشته با قیمت 407 دلار به ازای هر تن معامله می‌شد.

به گفته برخی منابع، بازار با تحولی ناگهانی مواجه شد؛ بدین صورت که محصولات نهایی فولاد داخلی در حدود 25 دلار به ازای هر تن افزایش قیمت داشتند.

در این راستا، تاجران می‌گویند که این اعلامیه وضعیت بازار را بهبود بخشید و منجر به ثبات قیمت‌های قراضه کشور پس از روندی نزولی در طی هفته‌های متوالی شد.

به گفته یک تاجر، تاثیر واقعی این تصمیم بر بنیان بازار به سرعت دیده نخواهد شد، او ادامه داد که حذف عوارض گمرکی در طولانی مدت کمک‌کننده خواهد بود.

تاجر دیگری با اشاره به رکود کنونی در بازار تقاضای جهانی، معتقد است که باتوجه به نزدیکی فصل تعطیلات کریسمس، تاثیر حذف این عوارض بر قیمت‌ها را در بازار کمرنگ می‌کند.

در این رابطه وی گفت:”بازرگانان راغب به خرید با قیمت مناسب هستند. تنها مسیری که بازار ادامه خواهد داد، روند صعودی است.”

ارزیابی فست‌مارکتز نشان می‌دهد که قیمت قراضه HMS 1,2 (80:20)، واردات، cfr هند 375-400 دلار به ازای هر تن بود که در مقایسه با هفته گذشته، 5-20 دلار به ازای هر تن افزایش یافت. این محصول در هفته گذشته در بازه قیمتی 355 تا 395 دلار به ازای هر تن معامله می‌شد.

به گفته تاجران، حذف عوارض گمرکی به طور چشم‌گیری بر بخش محصولات تخت فولاد هند تاثیر خواهد گذاشت؛ به این دلیل که این کشور تنها حجم محدودی محصولات بلند را به بازارهای همسایه مانند بنگلادش و نپال صادر می‌کند.

در همین حال، در این مدت پیشنهادات قیمتی برای قراضه خرد شده به هند در بازه قیمتی 420 تا 430 دلار به ازای هر تن بود. در حالی که فعالان بازار، قیمت موثر تجارت این کالا را بین 395 تا 415 دلار به ازای هر تن می‌دانند.

همچنین یک عرضه کننده قراضه آمریکایی گفت: خریداران هند درحال ارائه قیمت‌های پیشنهادی جدید برای قراضه صادراتی برای حمل ماه دسامبر هستند.

به گزارش برخی منابع، قیمت‌های پیشنهادی خریداران کمتر از 400 دلار به ازای هر تن بودند.

 قیمت قراضه کانتینری افزایش یافت

به گفته برخی منابع، در در دو هفته اخیر پس از رشد فعالیت در بازار، قیمت قراضه کانتینری افزایش یافت.

بررسی ها نشان می دهد: قیمت هفتگی قراضه خرد شده، واردات، cfr بندر قسیم، پاکستان 415 دلار به ازای هر تن بود که در مقایسه با 18 نوامبر (27 آبان)، 5.83 دلار به ازای هر تن افزایش یافت. این محصول در هفته گذشته با قیمت 409.17 دلار به ازای هر تن معامله می‌شد.

در طول هفته، قیمت پیشنهادی فروشندگان این کالا در بازه 410 تا 415 دلار به ازای هر تن بود درح الی که خریداران پیشنهاداتی در حدود 410 دلار به ازای هر تن ارائه می‌دادند.

در این میان، یک تاجر گفت: کاهش تقاضای محصولات نهایی فولاد بر روند نزولی تقاضای قراضه تاثیر گذاشته است. وی همچنین افزود: کارخانه‌های فولادی تنها برای اینکه میزان ذخایر خود را در سطح عادی نگه دارند، درحال شارژ کردن انبارهای خود هستند.

در این راستا، تاجر دیگری اظهارداشت: با کاهش میزان قراضه در بازار داخلی که قیمت‌های بالاتری را در مقایسه با قیمت محصولات نهایی به دنبال داشت، بازارها با رکودی جزئی مواجه شدند.

از سوی دیگر، برخی تولیدکنندگان فولادی، کاهش قیمت‌های پیشنهادی میلگرد را اعلام کردند و در تلاش برای جلب خریداران بودند.

همچنین برای تعدیل میزان تقاضا و عرضه، کارخانه‌ها در طول سه تا چهار هفته اخیر، سرعت تولیدات و ساعات کاری خود را کاهش داده‌اند.

علاوه بر این، براساس محاسبات فست‌مارکتز، شاخص روزانه قیمت قراضه فولادی HMS 1,2 (80:20)، مبدا اروپای شمالی، cfr ترکیه 348.39 دلار به ازای هر تن بود که نسبت به هفته گذشته، 19.17 ددلار به ازای هر تن افزایش نشان می دهد. این محصول در هفته گذشته با قیمت 329.22 دلار به ازای هر تن معامله می‌شد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *