گزارش فولادبان از نوسانات بازار سرمایه – دوشنبه 2 مرداد ماه؛

شاخص کل بورس 1500 واحد تا بازگشت به کانال 2 میلیون واحدی/ شاخص فلزات 14 هزار واحد افزایش یافت

فولادبان از پایان معاملات بورس اوراق بهادار در روز 2 مرداد 1402 گزارش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، بازار سرمایه پس از مدتی تلاش‌های ناکام توانست در روند صعودی متعادلی قرار بگیرد که البته شاخص کل هنوز نتوانسته کانال 2 میلیون واحدی را پس بگیرد. البته این روند مثبت بورس را باید مدیون خبر فرصت ۱۰ روزه مجلس به دولت برای اصلاح نرخ خوراک پتروشیمی‌ها در روز گذشته دانست.

در نهایت تقاضا تا حدودی تقویت شد و معاملات متعادل و مثبتی را در بورس تهران شاهد بودیم. امروز تراز نقدینگی حقیقی‌ها مثبت و 132 ميليارد تومان ورود پول خرد به بازار رقم خورد و ارزش معاملات خرد نیز به 4 هزار و 100 میلیارد تومان رسید.

از سوی دیگر، گروه‌های خودرویی، بانک‌ها و محصولات شیمیایی به ترتیب با ارزش معامله 252 میلیارد تومان، 195 میلیارد تومان و 187 میلیارد تومان برترین صنایع بازار بودند که بیشترین حجم معامله را تجربه کردند. همین موضوع شرایط را برای بازار سرمایه فراهم کرد تا معاملات سومین روز هفته سبز رنگ به پایان برسد.

در همین حال، شاخص کل بورس امروز در زمان بسته شدن معاملات 21 هزار و 507 واحد رشد داشت و به یک میلیون و 998 هزار و 451 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن نیز تا پایان معاملات 7 هزار و 537 واحد افزایش یافت و در ارتفاع 709 هزار و 538 واحدی قرار گرفت. همچنین شاخص فلزات اساسی با رشد 14 هزار و 245 واحدی، رقم یک میلیون و 485 هزار و 759 واحد را نشان داد.

نمادهای «وبملت»،«فولاد»،«وغدیر»،«فخوز»،«شپدیس»،«حکشتی»و«رمپنا» بیشترین تاثیر را در روند صعودی شاخص کل داشتند. علاوه بر این، نمادهای «فخوز»،«وسینا»،«سخزر»،«شفارس»و«زکوثر» بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند. همچنین نمادهای «شراز»،«کطبس»،«سخوز»،«قشهد»و«ثامان» بیشترین کاهش قیمت را در بازار امروز رقم زدند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *