تحلیل یک فعال بازار از بازار فولاد در 2022 میلادی/ با تصمیم منطقی و عاقلانه باید از تمام زنجیره‌ فولاد حمایت کرد

یک فعال فولادی گفت: با توجه به پروژه‌های انجام‌ شده، مصارف داخلی و خرید و فروش‌ها در استفاده کامل از تولیدات، به نظر می‌رسد کشور پیشرفت چشمگیری را در حوزه فولاد تجربه نکرده است.

حمیدرضا رستگار در گفتگو با فولادبان در تحلیل روند بازار فولاد در سال 2022 میلادی مطرح کرد: بازار فولاد کشور در حال حاضر از نظر تولید رشد مثبتی را از خود نشان داده است طبق آمار منتشرشده می‌توان گفت نسبت ‌به سال گذشته تقریباً ۷ تا ۸ درصد افزایش تولید در این صنعت رخ داده است. البته با توجه به پروژه‌های انجام‌ شده، مصارف داخلی و خرید و فروش‌ها در استفاده کامل از تولیدات، به نظر می‌رسد کشور پیشرفت چشمگیری را تجربه نکرده است.

وی با بیان اینکه وضعیت فولاد کشور در اکثر مواقع سال جاری در حالت رکود قرار داشت، گفت: با وجود رکود در بازار داخلی، انتظار می‌رود با ساخت مسکن ملی بتوان اتفاقات مثبتی در آن به‌وجود آورد، ضمن اینکه از نظر شرایط داخلی هنوز به استانداردی که برای مصارف فولاد در دنیا وجود دارد، نرسیده‌ایم. در هر صورت، در سال جاری 2022 فراز و نشیب‌های زیادی در این حوزه شکل گرفت که بیشتر آنها نیازمند تصمیمات و تجربیات دقیق‌تری بودند.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان آهن و فولاد تهران با تاکید بر اینکه در زمان تصمیم‌گیری باید دقت کرد که تمام افراد مهم زنجیره فولاد از جمله توزیع کنندگان بازار در کنار تولیدکنندگان حضور داشته باشند، تصریح کرد: بازار فولاد در فصل پاییز دوره پیک مصرف زیادی ندارد و پیشرفت پروژه‌ها در این صنعت معمولاً پس از اردیبهشت‌ماه تا اواخر پاییز رخ می‌دهد.

رستگار ابراز امیدواری کرد، با توجه به شرایطی که در کشور حاکم است، با برنامه ریزی دقیق و حمایت از تولید داخلی و تولیدکنندگان، بتوان از بازار و مصارف داخلی حمایت کرد. به دنبال این حمایت، روند صادرات بهبود و قیمت‌های بازار در محدوده مشخصی کنترل خواهد شد.

وی از مخالفت خود با هرگونه کاهش و افزایش قیمت بی‌رویه در فولاد، سخن گفت و از دلایل آن نیز به گران شدن ساخت و ساز اشاره کرد.

این فعال بازار فولاد در پایان عنوان کرد: با تصمیم منطقی و عاقلانه در این حوزه می‌توان از تمام زنجیره‌های فولادی حمایت کرد، ضمن اینکه در بحث‌های اقتصادی تصمیمات مقطعی و خلق‌الساعه آسیب زیادی به کشور وارد می‌کنند و به همین دلیل، اقدامات مورد نیاز را باید به آرامی و با روال طبیعی طی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *