واکنش یک کارشناس به ادعای حال خوب تولید وزیر/ اکثر تولیدکنندگان ناراحت هستند

یک کارشناس بورس کالا معتقد است که به دلیل نوسانات ارزی حال تولید اصلاً خوب نیست به گونه‌ای که انواع تولیدکنندگان از شرایط پیش آمده ناامید شده‌اند.

حسن میثمی در گفتگو با فولادبان درباره توصیف حال خوب تولید توسط وزیر صمت و اینکه آیا در شرایط فعلی وضعیف فولاد کشور خوب است، اظهار کرد: در حال حاضر به دلیل شرایط تحریمی موجود در کشور نمی‌توان به طور قطع گفت تولید در شرایط خوبی قرار دارد. از سوی دیگر، روند نوسانی نرخ ارز در قیمت مواد اولیه شرکت‌ها و تولیدکننده‌های دارویی تأثیر می‌گذارد.

وی معتقد است که به دلیل نوسانات ارزی حال تولید اصلاً خوب نیست به گونه‌ای که انواع تولیدکنندگان از شرایط پیش آمده ناراحت هستند.

این کارشناس بورس کالا با تاکید بر اینکه نه تنها وزارت صمت، بلکه دیگر وزارتخانه‌ها که متولی اقتصاد کلان هستند، باید دست‌به‌دست هم دهند تا شرایط اقتصادی بهتری برای کشور مهیا شود، تصریح کرد: شرکت‌هایی که در چنین شرایطی با ریسک بالا فعالیت می‌کنند، در بهبود سودآوری شرکت‌های تولیدکننده تأثیر به‌سزایی دارند.

میثمی با اشاره به اینکه وام‌های کلان شرکت‌های تولیدکننده به سختی پرداخت می‌شوند، گفت: از آنجایی که در دولت قبلی حرکات جدی مبنی بر کمک به تولیدات دیده نشد، در دولت فعلی نیز همین رویه ادامه دارد. در واقع، کمر شرکت‌های تولیدکننده ایرانی با پرداخت دشوار وام‌های کلان، شکسته است و تا زمانی که دولت همچنان کارهای خود را در حد حرف و شعار نگه دارد، مشکلات حل نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *