جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 22 بهمن 1399 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

کمبود کانتینر واردات فولاد به اتحادیه اروپا را محدود کرد

در چند ماه گذشته هزینه حمل کانتینر از آسیا به اروپا افزایش چشمگیری پیدا کرده است. این در شرایطی است که خریداران فولاد ضدزنگ اتحادیه اروپا با دوره طولانی‌مدت تولید داخل و افزایش سریع قیمت‌ها از سوی تولیدکنندگان داخلی روبه‌رو هستند. مهم‌ترین محصولاتی که تحت تأثیر این وضعیت قرارگرفته نیز کویل نورد گرم سری 300 و 400 است.

به گزارش فولادبان و به نقل از MEPS International؛ مشتریان فولاد در اروپا برخلاف اقدامات حمایتی کمیسیون اروپا، به طور فزاینده‌ای به دنبال واردات فولاد از تأمین‌کنندگان کشورهای ثالث هستند. با این حال، اگر خریداران بتوانند فولاد خود را از کارخانه‌های خارج از اروپا تأمین کنند، با مشکلات حمل‌ونقل مواجه می‌شوند که از تبعات همه‌گیری کروناست؛ چراکه کمبود شدید کانتینر در آسیا، باعث افزایش تصاعدی هزینه‌های حمل‌ونقل شده است.

نرخ حمل بار حدود 10 هزار دلار برای کانتینر 40 فوتی اکنون برای مسیر بین آسیا و اتحادیه اروپا قیمتی عادی است. البته بسیاری از فعالان بازار اروپا پیشنهاد می‌کنند که ارسال یک طرف خالی کانتینر به خاور دور برای واردات فولاد، ارزان‌تر درمی‌آ‌ید. هضم چنین افزایش قابل توجهی در هزینه‌های حمل‌ونقل، برای صنعت فولاد اروپا دشوار است، به‌ویژه در زمانی که قیمت فولاد ضدزنگ نیز به‌سرعت در حال افزایش است. علاوه بر این، عدم دسترسی مناسب به کانتینر در آسیا منجر به تأخیر در حمل‌ونقل مواد می‌شود.

شیوع کرونا منجر به اختلال در جابه‌جایی کانتینرها در سراسر کره زمین شده است. در اوج سال گذشته، هنگام موج اول محدودیت‌های ضد کرونایی در اروپا، کانتینرهایی از آسیا همچنان به اسکله‌های اروپایی می‌رسیدند. با این حال، با بسته شدن بازارها در مقصدهای متعدد بر اثر محدودیت‌های ضد کرونایی، بسیاری از بنادر برای تحویل کشتی‌های ورودی، اقداماتی مثل اولویت‌بندی تخلیه بر اساس محموله‌ها را انجام دادند. بر این اساس، شناورهای حاوی تجهیزات پزشکی در اولویت بارگیری و تخلیه قرار می‌گرفتند.

از سوی دیگر، بسیاری از بنادر در سراسر جهان همچنان با کاهش نیروی کار دست‌وپنجه نرم می‌کنند، زیرا قوانین سختگیرانه قرنطینه تعداد کارمندان در محل را محدود می‌کند. اوضاع در بنادر دریای عمیق انگلستان با افزایش فعالیت خرید قبل از برگزیت، همراه با تجارت‌های اولیه پس از برگزیت بین اتحادیه اروپا و انگلستان سخت‌تر از مناطق دیگر شده و تأخیر طولانی‌مدت در حمل کانتینرهای خالی به آسیا را به همراه داشته است.

بسیاری از خریداران فولاد ضدزنگ معتقدند که ممکن است اختلالات و هزینه‌های بالای حمل بار در نیمه اول سال 2021 ادامه داشته باشد. وقفه در تولید در تعطیلات سال نوی چین هم ممکن است برخی از خطوط حمل‌ونقل را ترغیب کند تا کشتی‌های خالی را به آسیا برگردانند. با این حال، سرعت بازگشت به وضعیت طبیعی به بسیاری از عوامل بستگی دارد. این برنامه‌ها شامل موفقیت‌آمیز بودن برنامه‌های واکسیناسیون، کاهش محدودیت‌های سفر و بازگشت به فعالیت‌های عادی در بنادر مقصد است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors