جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 20 بهمن 1399 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

افغانستان نخستین مقصد صادراتی ریل ایرانی/ به‌زودی قرارداد صادرات 60 هزار تن ریل با کشوری در آسیای میانه امضا می‌شود

مدیر مهندسی نورد ذوب آهن اصفهان با اشاره به امضای قرارداد فروش 5 هزار تن ریل به کشور افغانستان تاکید کرد که ریل ایرانی مورد استقبال کشورهای منطقه قرار گرفته و به‌زودی قرادادی برای صادرات 60 هزار تن ریل با یکی از کشورهای آسیای میانه به امضا خواهد رسید.

به گزارش فولادبان؛ ذوب آهن اصفهان تولیدکننده انواع ریل خطوط کندرو و پرسرعت راه‌آهن و مترو مطابق با آخرین استاندارهای اروپایی است و در ماه‌های اخیر توانسته پازل تولید انواع ریل در کشورمان را تکمیل کند و علاوه بر تامین نیاز داخلی این محصول استراتژیک، در راستای توسعه صادرات آن نیز گام بردارد. در همین راستا، ذوب آهن اصفهان به عنوان نخستین و تنها تولیدکننده ریل در ایران و غرب آسیا و هفدهمین تولیدکننده بزرگ ریل در جهان، اخیرا قراردادی را برای تأمین و صادرات ریل به کشور همسایه افغانستان منعقد کرده است.

محمد امین یوسف زاده، مدیرمهندسی نورد ذوب آهن اصفهان درباره جزئیات این قراداد به خبرنگار فولادبان گفت: قرارداد صادرات ریل ذوب آهن اصفهان به افغانستان به منظور اتصال این کشور از طریق راه آهن ایران به دریای عمان و خلیج فارس و از سمت غرب به اروپا نهایی شده است.

وی با اشاره به این که افغانستان فاقد خطوط ریلی و راه آهن است، ادامه داد: افغانستان در نخستین گام‌های خود برای توسعه خطوط ریلی، قرارداد خرید 5 هزار تن ریل را با شرکت ذوب آهن بسته است و به نظر می‌رسد تا پایان توسعه راه آهن افغانستان، ایران شریک تجاری مناسبی برای این کشور خواهد بود.

یوسف‌زاده به آغاز تولید محصولات ریلی برای افغانستان از سوی ذوب آهن اصفهان در بهمن ماه اشاره کرد و ادامه داد: قرار است راه آهن ایران و افغانستان از نقطه مرز صفری دو کشور به یکدیگر متصل شوند و در سال‌های آتی نیز توسعه خطوط ریلی افغانستان ادامه خواهد یافت. از این لحاظ، به نظر می‌رسد در آینده شاهد افزایش حجم مبادلات تجاری و ترانزیت به افغانستان و افزایش مراودات و توسعه مناسبات دو کشور باشیم.

مدیر مهندسی نورد ذوب آهن اصفهان تصریح کرد: هرچند تجارت و بازرگانی در بازارهای جهانی شرایط مشخص و ثابتی ندارد، اما برای کشور افغانستان محصولات ریلی تولید ایران به علت کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل و کیفیت مناسب در اولویت انتخاب است، ضمن این که در صورت تغییر سیاست‌های آمریکا علیه ایران، ممکن است پاکستان هم برای توسعه خطوط ریلی خود ایران را در اولویت قرار دهد.

وی همچنین به دیگر قراردادهای همکاری ایران با کشورهای منطقه در زمینه صادرات ریل اشاره کرد و گفت: قرارداد ریلی 60 هزار تنی ایران با یکی از کشورهای آسیای میانه به‌زودی نهایی می‌شود و علاوه بر این، ما با روسیه هم برای صادرات ریل وارد مذاکره شده‌ایم که تمام این قراردادها نشان از تایید کیفیت محصولات ریلی ایران است.

یوسف‌زاده در ادامه اظهار داشت: مجتمع عظیم صنعتی ذوب آهن اصفهان هم‌اکنون توانایی تولید انواع ریل را دارد و متناسب با درخواست مشتری، این محصول استراتژیک را وارد بازار می‌کند. تولید ریل در ذوب آهن از مرحله شمش تا نورد مطابق با آخرین‌استانداردها صورت می‌پذیرد و تمام آزمایش‌ها و اندازه‌گیری‌ها در فرآیند تولید به صورت اتوماتیک انجام می‌شود.

مدیر مهندسی نورد ذوب آهن اصفهان با تاکید بر اقبال کشورهای منطقه از تولیدات ریلی ایران تصریح کرد: به جرات می‌توان گفت محصولات ریلی ایران در قاره آسیا حرف اول را می‌زند و هیچ یک از کشورهای این قاره توان رقابت با کیفیت محصولات ایران را ندارد. همچنین ما اگر بخواهیم محصولاتمان را به اروپا صادر کنیم، فقط با یک سوئیچ می‌توانیم این کار را انجام دهیم، چون تمام محصولات ما دارای نشان CE است که مورد تایید اتحادیه اروپا قرار دارد.

وی در پایان تصریح کرد: ذوب آهن تلاش دارد علاوه بر نشان CE، استاندارد کشورهای دیگر را هم کسب کند، چراکه این کار موجب بالا رفتن کیفیت محصولات این شرکت خواهد شد. البته در حال حاضر ریل تولیدی ذوب آهن قابل رقابت با اتحادیه اروپاست و خرید آن برای کشورهای زیادی صرفه اقتصادی دارد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors