در گفتگو با فولادبان ارائه شد؛

تحلیل هفتگی بازار سرمایه از نگاه یک کارشناس/ بازار پرقدرت به صعود خود ادامه خواهد داد

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به شتابی که سهم‌ها و لیدرها در سال جاری دارند، در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ نیز روند صعودی پرقدرت ادامه داشته باشد و ریزش یا اصلاح عمیقی اتفاق نخواهد افتاد.

محمدباقر خادمی در گفتگو با فولادبان در تحلیل هفتگی بازار سرمایه اظهارداشت: با توجه به اینکه بازار در چند هفته اخیر سقف شاخص کل و هم وزن خود را شکست و سهم‌ها نیز به تدریج در حال عبور از سقف خود که در سال ۹۹ به دست آورده بودند، هستند، می‌توان گفت روند کلی بورس روند مثبت منطقی محسوب می‌شود. این جریان که حدوداً از آذرماه شروع شد، از محدوده یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی شروع به صعودی شارپ کرد که در نهایت در یک رشد منطقی قرار گرفت.

وی با اشاره به وضعیت ارزش معاملات و عرضه و تقاضای بازار، گفت: با توجه به روند ثبت شده در بازار سهام، در هفته جاری ارزش معاملات و ورود نقدینگی نسبت به دو سال اخیر خود رکورد زده است. همچنین این اتفاق، روند کلی سهم‌ها در بورس محسوب می‌شود و در صورتی که بازار وارد روند اصلاحی شود، صرفا اصلاح در روند صعودی خواهد بود.

این کارشناس بازار سرمایه در پیش بینی روند هفته آتی بازار اظهار کرد: با توجه به اینکه دو روز ابتدایی هفته آینده تعطیل است، انتظار می‌رود روند افزایشی پرقدرتی در بازار شکل نگیرد. از طرفی، به دلیل اینکه سهم‌ها رشد خیلی خوبی را در هفته جاری به ثبت رساندند، به نظر می‌رسد بازار تا حدودی درجا خواهد زد و برخی سهم‌ها نیز در روند اصلاحی قرار بگیرند.

خادمی معتقد است روند کلی بازار سرمایه مثبت است و به احتمال زیاد، اصلاح عمیقی در بازار به وجود نخواهد آمد.

وی با بیان اینکه به دلیل رشد منطقی سهم‌ها نمی‌توان گفت روند فعلی بازار سرمایه همانند سال 99 حباب دارد، تصریح کرد: به نظر می‌رسد با توجه به شتابی که سهم‌ها و لیدرها در سال جاری دارند، در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ نیز روند صعودی پرقدرت ادامه داشته باشد و ریزش یا اصلاح عمیقی اتفاق نخواهد افتاد. از سوی دیگر، به دلیل اینکه شاخص کل و هم وزن پیک تاریخی خود را شکستند، به احتمال زیاد ۹۰ درصد سهم‌ها نیز از سقف تاریخی قیمت خود عبور خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *