آمار مقایسه‌ای از فولاد ایران، چین و ژاپن/ تداوم صادرات فولاد به دور از هرگونه آسیب

یک مقام مسئول دولتی، با ارائه جداول آماری به بررسی نسبت صادرات و تولید فولاد ایران، چین، ژاپن و هند پرداخت.

به گزارش فولادبان، در گزارشی که امیر صباغ، مدیریت اقتصادی و توسعه سرمایه گذاری ایمیدرو در فضای مجازی منتشر کرده، آمده است: چین اولین تولیدکننده فولاد دنیا در ماه سپتامبر حدود 6.2 میلیون تن فولاد صادر کرده که به نسبت تولید (86.9 میلیون تن) ، معادل 7.1 میلیون تن است.

در بخش دیگری از این گزارش می خوانیم: هند به عنوان دومین تولیدکننده فولاد دنیا نیز در ماه سپتامبر 2022 حدود 0.8 میلیون تن فولاد صادر کرده که به نسبت تولید (9.9 میلیون تن)، معادل تنها 8 درصد تولید این کشور است.

همچنین ژاپن سومین تولیدکننده فولاد دنیا نیز در ماه سپتامبر 2.4 میلیون تن فولاد صادر و 7.2 میلیون تن فولاد در این ماه تولید کرده است یعنی معادل 33 درصد تولید خود را به صادرات اختصاص داده است.

مدیریت اقتصادی و توسعه سرمایه گذاری ایمیدرو در پایان نتیجه گیری کرد: از نظر نسبت صادرات به تولید، ایران حدود 40 درصد بوده  (1.1 میلیون تن صادرات) که یکی از بالاترین‌ها در دنیا بوده و در واقع تولید فولاد ایران وابستگی مستقیم به صادرات دارد. برهمین اساس، دولت و نهادهای وابسته در سیاست گذاری تجاری با کشورها، تعیین قیمت مواد اولیه در بورس کالا و قیمت انرژی و سیاست ارزی این حوزه  باید به گونه ای عمل کند تا تداوم صادرات فولاد کشور از هر گونه آسیب به دور باشد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *