کاهش فروش ورق فولادی برزیلی در سه ماهه چهارم 2022

شرکت اوسیمیناس (uSIMINAS)، بزرگترین تولیدکننده ورق فولادی برزیل، پیش‌بینی کرد حجم فروش سه ماهه سوم سال این تولید کننده محصولات فولادی با توجه به رکود بازار داخلی کاهش خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار فولادبان، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، شرکت اوسیمیناس (uSIMINAS)، تولیدکننده بزرگ ورق فولادی برزیل واقع در شهر میناژرایس، پیش‌بینی کرد حجم فروش محصولات اوسیمیناس در ماه جاری به حدود 850 تا 950 هزار تن خواهد رسید.

هر چند این پیش‌بینی‌ها به شرایط بازار بستگی دارد اما گفته می شود با پیش‌بینی میانگین فروش 900 هزار تنی، این میزان فروش در مقایسه با فروش سه ماهه آخر سال 2021، حدود 16 درصد و در مقایسه با سه ماهه سوم امسال، حدود 14 درصد کاهش خواهد داشت در حالیکه میزان فروش ورق فولادی در همین بازه زمانی به ترتیب یک میلیون و60 هزار و یک میلیون و 50 هزارتن بوده است.

در همین حال درآمد شرکت اوسیمیناس در سه ماه اخیرهشت میلیارد و430 میلیون رئال بوده است که در مقایسه با سال گذشته، کاهش حدود شش درصدی داشت. درآمد اوسیمیناس سال گذشته 9 میلیارد و سی میلیون رئال بود.

همچنین براساس گزارش انجمن فولادسازی برزیل، مصرف فولاد این کشور در ماه گذشته یک میلیون و 990 هزار تن رسید که در مقایسه با مصرف سالانه محصولات فولادی حدود 6 درصد کاهش یافته است. میزان مصرف ورق فولادی نیز به یک میلیون و 150 هزار تن رسید که کاهش شش درصدی را رقم زد در همین حال میزان مصرف فولاد و ورق فولادی ماه  گذشته به ترتیب، دو میلیون و 110 هزار تن و یک میلیون و 220 هزارتن بوده است.

در همین حال، کاهش تقاضا ، شرایط سخت رقابتی و کاهش قیمت‌های جهانی باعث شده است قیمت فولاد در بازار برزیل در ماه‌های اخیر کاهش یابد.

گزارش فولادبان از نشریه متال بولتن همچنین حاکی از آن است که قیمت ورق گرم در بازار داخلی برزیل eXW بین 4400 تا 4620 رئال  (822-863 دلار) به ازای هر تن بود که در مقایسه با هفته قبل از آن، حدود 8 درصد و در مقایسه با ماه قبل حدود 13 درصد کاهش داشت. ورق فولادی برزیل دراین بازه های زمانی معادل 4770-4990 رئال به ازای هر تن و 5000-5310 رئال به ازای هر تن معامله می‌شد.

قیمت حال حاضر ورق فولادی برزیل، به کمترین میزان از آذر سال 1399 تاکنون رسیده است

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *