نمی‌توان به وعده گازی وزیر نفت اعتماد کرد/ وقت اضافه برای وزیر صمت تمام می‌شود؟

یک فعال فولادی گفت: به دلیل تصمیم‌گیری‌های غلط وزیر صمت، در سال گذشته فرصت مجددی به وی داده شده که متاسفانه تا به حال تأثیری در بهبود وضعیت نداشته است.

علیرضا میرزایی در گفتگو با فولادبان بیان کرد: اجرایی شدن وعده وزیر نفت در رابطه با زمستان بدون قطعی گاز تأثیر بسزایی در روند تولید فولادسازان خواهد داشت، به دلیل اینکه کشور با کمبود مواد اولیه مواجه است. البته نمی‌توان به این حرف وزیر نفت اعتماد کرد، چرا که وعده وزیر نیرو در خصوص قطع نشدن برق‌ها در فصل بهار نیز عملی نشد.

وی با بیان اینکه با روش فعلی نمی‌توان مشکلات را مدیریت کرد، گفت: در اوایل سال جاری با قیمت گذاری دستوری و دستکاری بورس، خط تولید صنایع ریخته‌گری و ذوب کشور خاموش شد. احتمالا برای شرایط فعلی نیز با نرخ‌گذاری قصد کاهش تولید فولاد را دارند. همچنین در یک سال گذشته اتفاق خاصی در این حوزه صورت نگرفته، به گونه‌ای که هیچ ابرپروژه‌ای اصلاح نشده است.

مدیر کارخانه مجتمع فولاد جنوب در ادامه اشاره به طرح استیضاح وزیر صمت در مجلس، تصریح کرد: به دلیل اشتباهات فاحشی که این وزیر در صنعت فولاد و خودرو انجام داد، در سال گذشته به مرز استیضاح رسید؛ اما در نتیجه فرصت مجددی به این وزیر داده شد.

میرزایی اظهار کرد: تداوم ماندگاری وزیر صمت در این سمت را می‌توان به وقت اضافه تشبیه کرد و جمله وی یعنی “صنعت فولاد در ایران، توجیه ندارد” نشان از شدت بی اطلاعی دارد. این جمله برای کشوری که بعد از نفت، فولاد بزرگ‌ترین اقتصاد آن محسوب می‌شود، ترسناک است.

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *