جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 03 آبان 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

تحلیل روزانه بازار آهن 3 آبان 1401

بررسی بازار آهن امروز 3 آبان ۱۴۰۱ نشان می‌دهد در حالی که فشار‌ اتهامات ایران به فروش پهباد به جام جهانی قطر نیز رسیده، اکثر تمایلات در بازار آهن و ارز به عدم تغییر قیمت است.

به گزارش فولادبان بررسی بازار آهن امروز، سوم آبان 1401 نشان می‌دهد، نرخ اسکناس دلار با 100 تومان کاهش قیمت به 32 هزار و 400 تومان رسید و در بازار آهن ثبات قیمت‌ها ادامه دارد اما در برخی بخش‌ها نوسانات جزئی قابل مشاهد است.

در عین حال امروز مدیرکل آژانس اتمی اعلام کرد که بازرسان این سازمان برای بررسی ادعای روسیه درباره احتمال توسل اوکراین به بمب رادیواکتیو، از دو تأسیسات این کشور سرکشی خواهند کرد.

با ادامه تحولات جنگ در اوکراین روزنامه اعتماد نوشت: جنگ در اوکراین به گونه‌ای نگران‌کننده در حال چرخش به زیان ایران پیش می‌رود. وزارت خارجه اوکراین پیشنهاد قطع روابط دیپلماتیک با ایران را به مقامات تصمیم‌گیر ارایه کرده است. اتحادیه اروپا تحریم‌هایی را علیه مقامات و نهادهای ایرانی تصویب کرده است.

در ادامه این روزنامه نوشت گنجاندن فروش پهپاد و استفاده از آن‌ توسط یک طرف مخاصمه، ذیل قطعنامه ۲۲۳۱ تحولی به‌شدت نگران‌کننده علیه ایران در عرصه بین‌المللی است.

این درحالی است که ایروانی، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل می‌گوید: تحقیقات سازمان ملل در مورد ادعاهای بی اساس مربوط به استفاده از پهپادها در جنگ اوکراین در چارچوب قطعنامه ۲۲۳۱ غیر قانونی است و این سازمان نباید براساس منویات کشورهای غربی عمل کند.

همچینین از سوی دیگر امیرعبداللهیان گفت: آماده بررسی ادعای فروش پهپاد در جلسه مشترک با اوکراین هستیم و ما هیچ سلاح و پهپادی برای به کارگیری در جنگ با اوکراین به روسیه نداده و نخواهیم داد.

آمادگی داریم تیمی از نظامیان و متخصصان ایرانی و اوکراینی نشست مشترکی داشته باشند و نیز آمادگی داریم از طرف اوکراین هر گونه مدرکی که دارند ارائه کنند و اگر در این نشست برای ما مشخص شود که روسیه از پهپاد ایرانی استفاده کرده، ما بی تفاوت نخواهیم بود.

درگذشته تسلیحاتی را از روسیه دریافت کرده ایم و همچنان دریافت می کنیم و امکاناتی را به روسیه می دهیم و در جنگ اوکراین با نگاه اصولی مخالف به جنگ، هم مخالف جنگ در روسیه و هم مخالف جنگ در اوکراین هستیم و هیچ سلاحی به روسیه برای جنگ به اوکراین ندادیم.

اینطور که پیش بینی می‌شد، آمریکا در مقابل حرکات ایران در قبال دور زدن تحریم ابزاری دیگر به جز طرح اتهام ایران و دخیل کردن کشورمان در جنگ اوکراین ندارد، همینطور که خاندوزی وزیر اقتصاد نیز بیان کرد که وقتی تحریم‌گر شاهد خنثی شدن اقداماتش توسط کشور هدف می‌شود، روش خود را تغییر می‌دهد.

در عین حال دوره رکود در بازار‌های جهانی‌ هنوز شکسته نشده و پیش بینی مراکز معتبر جهانی از ادامه این رکود در بازار فولاد خبر می دهند؛ در عین حال در بخش‌های معدنی شاهد کاهش شمش صادراتی ترکیه و موج مثبت سنگ آهن هستیم و بیلت صادراتی منطقه CIS با کاهش 2 دلاری، با نرخ 520 دلار به ازای هر تن مبادله می‌شود، همچنین اسلب صادراتی این منطقه با افت قیمت 5 دلاری رو به رو شد.

در همین حین 60 درصد ورق گالوانیزه عرضه شده در بورس کالای امروز معامله نشدو در کل از 37 هزار و 50 تن محصول فولادی در تالار صنعتی بورس کالا 20 هزار و 50 تن معادل54.1 درصد به تابلوی معاملات راه پیدا کرد.

همچنین بالاخره سریال فرسایشی انتقاد از وزیر صنعت، معدن و تجارت به سکانس استیضاح رسید. سکانسی که برخی می‌گویند شاید پیش از اکران تغییر کند و استعفای فاطمی‌امین، پایانی متفاوت را برای سکاندار بخش تولید و تجارت رقم زند.

دنیای اقتصاد نوشت: فاطمی‌امین که این روزها موافقان و مخالفان بسیاری دارد، به گفته برخی نزدیکانش احتمالا از پس مخالفان خود برنخواهد آمد و پیش از روز رای‌گیری، قصد دارد استعفا دهد. با این حال بسیاری از حامیان وزیر «صمت» معتقدند او می‌تواند اعتماد نمایندگان را دوباره جلب کند.

از آن‌سو اما هیچ تضمینی برای بهبود مسیر پس از خاتمه کار فاطمی‌امین نیست. در چنین شرایطی می‌توان ادعا کرد صمت در دوراهی استعفا-استیضاح قرار گرفته است. بلاتکلیفی این وزارتخانه اما میانه هفته آینده به پایان می‌رسد.

در هرصورت بازار آهن فعلا از نوسانات قیمت غنی شده و تنها برخی فروشنگان با اصلاحات قیمت سعی بر جوشان نگه داشتن بازار و تحریک تقاضا دارند، اما در کل اکثر تمایلات به عدم تغییر قیمت است.

جزئیات قیمت‌ها در بازار آزاد آهن

امروز قیمت میلگرد در شرکت ارگ تبریز 150 تومان کاهش داشته است یافت و مابقی شرکت‌ها ثبات قیمت داشتند.

نرخ اغلب محصولات نبشی و ناودانی در بازار آزاد ثابت است و تنها شرکت نورد آریان فولاد قیمت محصولاتش را 100 تومان افزایش داد، شرکت سپهر ایرانیان و نیکان پروفیل 100 تا 200 تومان کاهش قیمت داشتند.

در بازار تیر‌آهن در بخش کیلویی ثبات قیمت اعلام شد و در بخش شاخه‌ای شاهد 20 تا 600 هزار تومان افزایش قیمت بودیم.

دو شرکت پروفیل نرخ محصولات خود را 100 تا 200 تومان کاهش دادند و مابقی شرکت‌ها ثبات قیمت داشتند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors