گزارش هفتگی فولادبان از معاملات بورس کالا/از مهمترین عرضه این هفته چه خبر؟

خبرنگار «فولادبان» به بررسی معاملات بورس کالا در هفته جاری پرداخت.

به گزارش خبرنگار فولادبان، جزئیات معاملات بورس کالا در هفته جاری مورد بررسی قرار گرفت. در مهمترین عرضه هفته، روز دوشنبه 25 مهر ماه 1401، تابلوی معاملات بورس کالا شاهد عرضه ۱۴۷ هزار و ۵۱۰ تن شمش بلوم بود که با تقاضای ۲۱۴ هزار و ۹۷۰ تنی این محصول، ۱۰۵ هزار و ۲۲۰ تن آن به فروش رسید.

جزئیات این معاملات به شرح ذیل است:

ریز معاملات شنبه 23 مهر ماه

در معاملات روزشنبه 23 مهر ماه ، ازیک میلیون و 330 هزارو955 تن محصول فولادی در تالار صنعتی و حراج باز بورس کالا 614 هزار و 235 تن معادل46.1 درصد به تابلوی معاملات راه پیدا کرد.

در همین حال، روز شنبه 73 هزارو400 تن شمش بلوم در بورس کالا با قیمت پایه 146 هزار و 942 ریال عرضه شد که از این میزان، 2 هزارتن مورد معامله قرار گرفتت. به عبارت دیگر، 2.7 درصد از شمش بلوم عرضه شده در معاملات بورس کالا به فروش رسید.

علاوه براین، 3 هزار و 795 تن تیر آهن در تابلوی معاملاتی بورس کالا با رقابت 0.1 درصدی به میزان 3 هزار و 335 تن به فروش رسید.

همچنین 800 تن از حجم ناودانی در تابلوی معاملاتی امروز بورس کالا مورد معامله قرار نگرفت.

فقط 65 هزار تن کنسانتره سنگ آهن با قیمت پایانی 23 هزار و 144 ریال در تابلوی معاملاتی بورس کالا فروخته شد.

44.2 درصد از حجم 430 هزار تن گندله سنگ آهن روی تابلو به میزان 294 هزار تن مورد معامله قرار گرفت.

75 هزار تن آهن اسفنجی  با قیمت پایانی 81 هزار و 110 ریال به طور کامل معامله شد.

ریز معاملات روز یکشنبه 24 مهر ماه

در معاملات روز یکشنبه ۲۴ مهر ماه ۱۴۰۱، از ۴۲ هزار تن محصول فولادی در تالار صنعتی  هیچ محصول فولادی مورد معامله قرار نگرفت.

در همین حال، ۴۲ هزار تن آهن اسفنجی بریکت با قیمت پایه ۸۷ هزار و  ۴۳۴ ریال عرضه شد که به دلیل کمبود تقاضای لازم از روی تابلو معاملات بورس کالا حذف شد.

ریز معاملات دوشنبه 25 مهر ماه

در معاملات روز دوشنبه  ۲۵ مهر ماه  ۱۴۰۱، قرار بود ۷۹۴ هزار محصول فولادی در تالار صنعتی  و حراج باز معامله شود که از این میزان، ۷۲۳ هزار و ۵۳۰ تن به روی تابلو راه پیدا کرد.

در همین حال، روز دوشنبه تابلو معاملات بورس کالا شاهد عرضه ۱۴۷ هزار و ۵۱۰ تن شمش بلوم بود که با تقاضای ۲۱۴ هزار و ۹۷۰ تنی این محصول، ۱۰۵ هزار و ۲۲۰ تن آن به فروش رسید.

همچنین از ۸ هزار تن ورق گرم در تابلوی معاملاتی بورس کالا تمام آن فروخته شد.

در ادامه ورق گالوانیزه با تقاضای۶ هزار و ۶۰۰ تنی روبرو شد و ۳ هزار تن این محصول به طور کامل معامله شد.

در همین حال، ۱۲۰ هزار تن تختال روی تابلوی معاملات قرار گرفت و در نهایت همان ۱۱۶ هزار و۸۰۰ تن به فروش رسید.

علاوه بر این، از ۵۰ هزار تن تختال SM روی تابلو، ۲۲ هزار و ۳۰۰ تن مورد معامله قرار گرفت، ضمن اینکه کنسانتره سنگ آهن نیز، به طور کامل و به میزان ۴۵ هزار تن معامله شد.

ریز معاملات روز سه شنبه 26 مهر ماه

در معاملات روز سه شنبه ۲۶ مهر ماه ۱۴۰۱، از ۱۱۹ هزار و ۳۸۰ تن محصول فولادی در تالار صنعتی  ۹۸ هزار و ۷۲۰ تن معادل ۸۲٫۶ درصد به تابلوی معاملات راه پیدا کرد.

در همین حال، ۱۴ هزار تن از حجم ورق گالوانیزه در تابلوی معاملاتی بورس کالا با رقابت ۲٫۴ درصدی با قیمت پایانی ۲۵۶ هزار و ۵۵ ریال مورد معامله قرار گرفت.

همچنین ۲۰ هزار و ۲۰ تن ورق گرم خودرو  بدون رقابت به میزان ۱۷ هزار و ۵۰ تن و با قیمت پایانی ۱۵۵ هزار و ۷۸۷ ریال معامله شد.

در ادامه از ۷۵۰ تن ورق قلع اندود روی تابلو در نهایت به میزان ۱۰۰ تن با قیمت پایانی ۳۴۵ هزار  ریال به فروش رسید.

علاوه بر این، ورق سرد لوازم خانگی به طور کامل به میزان ۱۳ هزار و ۹۵۰ تن و با قیمت پایانی ۲۲۲ هزار و ۶۴۶ ریال مورد معامله قرار گرفت.

در همین حال، ۱۰ هزار تن آهن اسفنجی در روی تابلو معاملاتی بورس کالا با قیمت پایانی ۸۱ هزار و ۷۸۷ ریال به طور کامل به فروش رسید. ضمن اینکه ۹۰ درصد از حجم عرضه شده ورق سرد خودرو به میزان ۳۶ هزارتن در تالار صنعتی بورس کالا فروخته شد.

ریز معاملات روز چهار شنبه 27 مهر ماه

در معاملات روزچهارشنبه ۲۷  مهر ماه ۱۴۰۱، از ۳۷۱ هزار و ۳۶۷ تن محصول فولادی ۱۲۷ هزار و ۹۰۷ تن معادل ۳۴٫۴ درصد در تابلوی معاملات بورس کالا مورد معامله قرار گرفت.

در همین حال، روز چهارشنبه ۳۱۹ هزار و ۵۰۰ تن میلگرد در بورس کالا با قیمت پایه ۱۴۶ هزار و ۴۴۳ ریال عرضه شد که از این میزان، ۱۳ هزار و ۱۸۹ تن با قیمت ۱۴۵ هزار و ۹۶۴ ریال مورد معامله قرار گرفت. به عبارت دیگر، ۴٫۱ درصد از میلگرد عرضه شده در معاملات بورس کالا به فروش رسید.

همچنین ۶۱٫۷ درصد از ۱۶ هزار و ۳۲۷ تن تیرآهن در تابلوی معاملاتی بورس کالا با قیمت پایانی۱۶۱ هزار و ۲۶۰ ریال مورد معامله قرار گرفت.

علاوه بر این، از یک هزار و ۲۵۰ تن ناودانی روی تابلوی معاملات بورس کالا فقط ۶۰۰ تن آن باقیمت پایانی ۱۵۷ هزار و ۶۱۲ ریال معامله شد. به  عبارت دیگر، ۱۳٫۱ درصد از ناودانی در معاملات بورس کالا فروخته شد.

همچنین، یک هزار و ۸۰۸ تن نبشی روی تابلو با رقابت ۱٫۱ درصد به میزان یک هزار و ۵۷ تن وبا قیمت پایانی ۱۵۵ هزار و ۱۲۹ ریال معامله شد. ضمن اینکه ۲ هزار تن تختال در پیش گشایش تالار حراج باز به دلیل کمبود تقاضای لازم از روی تابلو معاملاتی بورس کالا حذف شد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *