در گفتگو با فولادبان ارائه شد؛

رونق صادرات فولادی با حذف ارز نیمایی/ دولت به حمایت از تولیدکنندگان به پا خیزد

یک فعال صنعت فولاد گفت: در صورتی که دولت قصد دارد صادرات فولاد در کشور را افزایش دهد، باید ارز نیمایی حذف شود تا سود حاصل از صادرات، نصیب تولید کننده شود نه اینکه تمام آن به وارد کننده تعلق بگیرد.

حسین بختیاری در گفتگو با فولادبان در خصوص وضعیت ارز نیمایی فولادسازان بیان کرد: با توجه به بخشنامه اخیر دولت مبنی بر الزام صادرکنندگان فولادی به رفع تعهد صد درصد ارزی با دلار نیمایی، می‌توان گفت صد درصد صادرات فولاد کشور از این طریق انجام می‌شود؛ اما این درحالیست که صد درصد تولید فولاد کشور با ارز نیمایی صورت نمی‌گیرد.

وی در ادامه اضافه کرد: در واقع امروزه در صنعت فولاد کشور، تمام مواد اولیه و قطعات یدکی با دلار نیمایی به دست تولید کننده نمی‌رسد و بخشی از آن با نرخ ارز آزاد تامین می‌شود.

فعال صنعت فولاد معتقد است، با توجه به شرایطی که امروزه در اقتصاد کشور به وجود آمده، به نظر می‌رسد برداشته شدن ارز نیمایی برای صادرکنندگان فولادی به گونه‌ای یک الزام محسوب می‌شود و تقدیم این ارز به واردکنندگان با نرخ نیمایی هیچ منطقی ندارد.

بختیاری در پایان با اشاره به تاثیر مثبت حذف دلار نیمایی بر صادرات فولاد خاطرنشان کرد: بنابراین در صورتی که دولت قصد دارد صادرات فولاد در کشور را افزایش دهد، باید ارز نیمایی را حذف کند تا سود حاصل از صادرات، نصیب تولید کننده شود نه اینکه تمام آن به وارد کننده تعلق بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *