Please use a valid API Key تحلیل هفتگی بازار سرمایه به روایت یک کارشناس/ کوچ سرمایه‌‎گذاران بورسی به بازارهای موازی - فولادبان Please use a valid API Key

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

تحلیل هفتگی بازار سرمایه به روایت یک کارشناس/ کوچ سرمایه‌‎گذاران بورسی به بازارهای موازی

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: به دلیل مشکلات به وجود آمده در کشور، برخی از سرمایه گذاران به سمت بازارهای موازی که رشد خوبی داشتند، حرکت می‌کنند.

حمزه کریمی در گفتگو با فولادبان در تحلیل هفتگی بازار سرمایه بیان کرد: هفته گذشته بازار متمایل به رنگ قرمز بود و از دلایل آن می‌توان به تداوم خروج نقدینگی از سهام اشاره کرد. همچنین با توجه به اینکه در روزهای اخیر، بازارهای موازی رشد متعادلی را تجربه کردند، ترجیح سرمایه گذاران به سمت این حوزه‌ها متمایل شد. در واقع، کالایی مانند طلا را به عنوان سرمایه تعریف و پول خود را از بورس خارج کردند.

وی اضافه کرد: در چند ماه اخیر چند جلسه برای بهبود روند بازار سرمایه برگزار شد که تاکنون به نتیجه مشخصی نرسیده است. زمانی که در کشور مشکلاتی اعم از اجتماعی، اقتصادی و امثال آن وجود داشته باشد، سرمایه گذاران به سمت بازارهای موازی حرکت می‌کنند. به همین دلیل، با اقدام به فروش سهام خود، بورس را در روند نزولی قرار دادند.

براساس گفته‌های این کارشناس بازار سرمایه، گروه‌هایی که می‌توانند با ارزش نسبی تغییرات خوبی داشته باشند، مورد توجه بزرگان بازار قرار خواهند گرفت.

کریمی با اشاره به پیش‌بینی هفته آتی بورس گفت: هفته آینده در صورتی که همچنان قطعی‌های اینترنت و شرایط فعلی تداوم یابد، بازار به روند متعادل رو به منفی خود ادامه خواهد داد. البته با نزدیک شدن به زمان انتشار گزارش‌های 6 ماهه شرکت‌ها، باید در انتظار واکنش بازار سرمایه به این عملکردها باشیم.

وی در پایان با بیان اینکه با توجه به شرایط پیش آمده، امیدی به رشد ارزش معاملات و عرضه و تقاضا نیست، تصریح کرد: در وضعیت فعلی اگر شخصی در بورس سرمایه داشته باشد، مسلماً آن را حفظ می‌کند، چرا که سایر بازارها نسبت به وضعیت خود در چند سال گذشته، در رکود نسبی قرار گرفته‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors