عوارض صادراتی؛ مانعی برای فولاد ایران

یک کارشناس فولادی گفت: اجرای عوارض مالیاتی در صنعت فولاد، منجر به فشار بر شرکت‌های تولیدکننده و به دنبال آن کاهش روند بازار شود.

تورج امینی در گفتگو با فولادبان در رابطه با تعیین عوارض صادراتی برای محصولات فولادی بیان کرد: در حال حاضر همه شرکت‌های فولادی در موانع تحریم و سایر مشکلاتی که توسط بازار جهانی بوجود آمده، قرار دارند.

به گفته این فعال اقتصادی، در واقع در چنین شرایطی شرکت‌های تولیدی توانایی فروش به میزان کافی را از دست داده‌اند و حتی در صورت فروش، برگشت سود آنها با کلی چالش مواجه می‌شود.

وی ادامه داد: از طرفی قوانین در حوزه فولاد به طور مرتب در حال تغییر است و این اقدام در عملکرد شرکت‌ها و روند تولید و قیمت محصولات فولادی به شدت تأثیر منفی می‌گذارد. در این شرایط تولیدکننده با وجود تولید و پیدا کردن مشتری، نگران تغییر قوانین است و به همین دلیل باید در این زمینه استحکام مقررات صورت بگیرد.

کارشناس بازار فولاد تصریح کرد: برخی اوقات برای تشکیل جلسه و همفکری درباره موضوعات و مشکلات فولادی، از انجمن نوردکاران و فولادسازان برای مشاوره دعوت می‌کنند؛ اما جلسات دولتی که در آنها مصوبات جدید بیان می‌شود، اتفاقاتی مانند تغییر زود هنگام قوانین اتفاق می‌افتد. بنابراین در چنین جلساتی وجود چند متخصص و باتجربه در حوزه فولادی الزامیست.

امینی اظهار داشت: در این راستا می‌توان گفت شرکتی که با مشکل زیاد در شرایط فعلی روند تولید خود را متوقف نمی‌کند، باید از آن با پشتوانه‌های مستحکم، پشتیبانی و حمایت کرد. از سوی دیگر، اجرای عوارض مالیاتی در صنعت فولاد، می‌تواند در نهایت منجر به فشار بر شرکت‌های تولیدکننده و به دنبال آن کاهش روند بازار شود.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *