جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 27 مهر 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

مصائب عوارض صادراتی/ یک کارشناس: موافق قیمت‌گذاری محصولات فولادی نیستیم

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد گفت: الزام به عرضه و کنترل قیمتها ناشی از کمبود تولید در کشور نیست.

بهادر احرامیان در گفتگو با فولادبان، با اشاره به عدم موافقت خود به الزام به عرضه و قیمت گذاری محصولات فولادی در بورس کالا، اظهار کرد: در هیچ زمانی موافق انجام این روش نبوده ایم، به این دلیل که تولید فولاد در کشور ما حداکثر دو برابر نیاز داخلی است و کمبود نداریم در نتیجه اساسا ما نیاز اجباری به عرضه نداریم.

عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد با بیان اینکه کنترل قیمت و تغییرات قیمتی به هیچ وجه ناشی از کمبود عرضه نسبت به تقاضا نیست، خاطرنشان کرد: فشار تورمی که در کشور وجود دارد بر روی قیمتها تاثیر می گذارد البته که فقط گریبان گیر صنعت فولاد و محصولات فولادی نشده است بلکه  قیمت همه کالاها و  خدمات بالا رفته است.

به گفته وی، الزام به عرضه و کنترل قیمتها از زمانی که شمش 3 هزار تومان هم بوده تا به امروز وجود دارد و در واقع هیچ تاثیری روی کاهش یا پایین نگه داشتن قیمت ها نداشته و ندارد.

احرامیان گفت: متعقد هستیم که هرچه سریعتر به همان روال عرضه و تقاضای قدیم برگردیم که هم به نفع صنعت، هم به نفع مصرف کننده و هم به نفع کل اقتصاد در کشور خواهد بود.

این فعال صنعت فولاد در ادامه بیان کرد: بحث عوارض صادراتی با هدف کنترل قیمت های داخل انجام شده بود در حالی که مساله ما در بازار داخل تورم است که موجب بالاتر رفتن قیمتها می شود نه عرضه و تقاضا محصولات.

عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد در پایان تصریح کرد: عوارض صادراتی اثر کاهنده ای بر روی تورمی که در کشور داریم نخواهد داشت بلکه فقط یک بار قیمت را پایین می آورد سپس مجددا با موج جدید تورم قیمتها بالا می رود. عوارض صادراتی فقط موجب از بین رفتن بازارهای طلایی صادرکنندگان کشورشد و ما بازار صادراتی را به کشور روسیه واگذار کردیم.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors