جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 25 مهر 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

برجام، فولاد ایران را زمین می‌زند؟/صنعت فولاد نیازمند برنامه منسجم برای ساماندهی است

یک فعال حوزه فولاد با اشاره به اینکه عدم وجود طرح عملیاتی در برجام 2015 به رکود محض صنعت فولاد منجر شد، گفت: در داخل کشور باید برنامه منسجمی تنظیم شود تا شرایط خوبی همراه با بهبود وضعیت صادراتی تجربه کنیم، در غیر این صورت، صنعت فولاد با ورشکستگی مواجه می‌شود.

بهزاد یگانه در گفتگو با خبرنگار فولادبان درباره تاثیر احتمالی احیای برجام بر زنجیره محصولات فولادی بیان کرد: در حال حاضر بر اساس اخبار منتشر شده، هنوز احیای برجامی محقق نشده است اما اگر سرنوشت آن همانند برجام 2015 شود، اتفاق چندانی در صنعت فولاد رخ نمی‌دهد زیرا این صنعت پس از انعقاد برجام قبلی، با رکود محض مواجه شد و  پروژه عملیاتی برای اجرا نداشتیم.

وی ادامه داد: تاکنون هر رونق مثبتی که در صنعت فولاد داخلی رخ داده، به واسطه انجام صادرات محصولات تولیدی به کشورهای دیگر بوده است. همچنین این عامل به افزایش قیمت‌‎ها در یکی تا دو سال گذشته منجر شد که  البته ناگفته نماند که نوسانات دلار نیز انتقال سرمایه‌های مالی به این صنعت را به دنبال داشت.

این فعال حوزه فولاد با اشاره به اینکه باید طرح منسجمی برای شرایط بعد از انعقاد احیای برجام آماده شود نیز گفت: در حال حاضر احداث مسکن‌های طرح ملی مناسب است اما برای رونق صنعت فولاد کافی نیست.

یگانه ضمن اشاره به عدم قابل پیش‌بینی بودن شرایط اقتصاد کشور در آینده نزدیک نیز خاطر نشان کرد: این مسائل مطرح شده در سال‌های گذشته اتفاق افتاده است اما اینکه در آینده چه سیاست‌هایی اتخاذ می‌شود و چه رویدادی ممکن است که در کشور رخ دهد، مشخص نیست. به هر حال اقتصاد کشور لحظه‌ای پیش‌می‌رود و نمی‌توان چشم انداز درستی در این زمینه ارائه داد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors