جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شفافیت بازار جهانی فولاد در گرو سیاست‌های چین

بر اساس گفته‌های یک کارشناس فولادی، با روشن‌تر شدن سیاست‌های چین به ویژه در بانک مرکزی این کشور، تصویر واضح‌تری از بازار جهانی فولاد به نمایش گذاشته خواهد شد.

 

علی اسکینی در گفتگو با فولادبان تصریح کرد: در یک ماه اخیر چند اتفاق به تدریج در حال رخ دادن است که می‌تواند تأثیرات زیادی در اقتصاد کشورها داشته باشد. اولین و مهم ترین آن به کشور چین مربوط است، چرا که این کشور بزرگترین تولیدکننده و مصرف کننده در حوزه فولاد به شمار می‌رود.

وی کاهش سخت‌گیری‌های اقتصادی چین و به نتیجه رسیدن سیاست‌های بانک مرکزی این کشور را موثر در روند بهبود بازار جهانی فولاد خواند.

کارشناس بازار فولاد ادامه داد: بر همین اساس پیش‌بینی شده در ماه سپتامبر و اکتبر که تقاضای فولاد در روند افزایشی قرار می‌گیرد، تا حدودی تقاضا به صنعت فولاد تزریق خواهد شد. البته ناگفته نماند در این حوزه همچنان بی‌اعتمادی‌هایی وجود دارد که از رونق شارپ آن جلوگیری خواهد کرد.

اسکینی با اشاره به نتایج جنگ و دامپینگ روس‌ها گفت: در این راستا می‌توان انتظار داشت با روشن‌تر شدن سیاست‌های چین، تصویر واضح‌تری از بازار جهانی فولاد به نمایش گذاشته شود. از سوی دیگر، در کنار تمامی این عوامل جنگ اوکراین و روسیه از دیگر پارامترهای تأثیرگذار در این بازار است و همچنین دامپینگ روسیه نیز منجر به نزدیک شدن قیمت محصولات فولادی به کف شد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors