جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 21 مهر 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

یک کارشناس: محدوده فعلی بورس ارزنده است/ تنفس؛ تنها راه تعادل بازار سرمایه

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: بورس تهران از لحاظ سودآوری در مقطعی قرار دارد که با یک تنفس، شاخص متعادلی در محدوده یک میلیون و 600 هزار واحدی را تجربه خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، سلمان نصیرزاده در تحلیل هفتگی بورس اوراق بهادار مطرح کرد: در حال حاضر بازار سرمایه در محدوده‌های مهم حمایتی قرار دارد و مشکلات ساختاری آن باعث شد بازار به مرور روند اصلاحی را در پیش بگیرد. از طرفی بورس طی دو سال اخیر با دست اندازهای مختلفی مواجه شده که همین موضوع در ایجاد فضای متعادل رو به منفی تأثیرگذار بود.

وی افزود: همچنین با تداوم تحریم در کشور و کندشدن رشد اقتصادی بخش صنعت، تولیدکننده، مصرف‌کننده و سرمایه‌گذار در تنگنا قرار گرفتند که در نتیجه به صورت تنش اجتماعی بروز داد. در این راستا ارزش بازار سرمایه طی 2 سال گذشته حدود 35 درصد و ارزش دلار نیز 55 درصد کاهش پیدا کرد. در همین بازه زمانی قیمت نفت 115 درصد و محصولات کامودیتی نظیر مس و فولاد به ترتیب رشد 18 و 30 درصدی را تجربه کردند.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه بازار وارد محدوده ارزندگی شده است، گفت: مشکلات فعلی به خصوص در حوزه داخلی، اعتماد سرمایه‌گذاران را سلب کرده و روند بازار سرمایه را فرسایشی کرده است، بنابراین بورس تهران از لحاظ سودآوری در مقطعی قرار دارد که می‌تواند با یک تنفس، شاخص متعادلی در محدوده یک میلیون و 600 هزار واحدی را تجربه کند.

نصیرزاده معتقد است معمولا در چنین مقطع زمانی، اخبار مثبتی برای رشد بازار سرمایه منتشر خواهد شد، چرا که بازار در یک بازه عمدتاً نهادی قرار دارد.

وی با اشاره به تأثیر اتفاقات هفته جاری در بورس تصریح کرد: در هفته‌ای که گذشت، اوراق طلایی 15 شرکت مهم توسعه بازار پس از انتشار بیش از 2 هزار میلیارد تومان، حدود 40 میلیارد تومان از آن توسط صندوق‌های درآمد ثابت با نرخ تقریبا 22 درصدی خریداری شد. همچنین بحث کاهش 80 درصدی مالیات نقل و انتقال سهام، پذیرش تایر در بورس کالا، پیشنهاد تغییر قیمت شمش به میلگرد برای پایه قیمت‌گذاری محصولات زنجیره فولادی و کاهش 10 برابری سقف تراکنش کارگزاری‌ها همگی از نکات مثبت هفته جاری هستند که در رشد تدریجی شاخص تأثیر گذاشت.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors