Please use a valid API Key تحلیل روزانه بازار آهن 21 مهرماه ۱۴۰۱ - فولادبان Please use a valid API Key

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

تحلیل روزانه بازار آهن 21 مهرماه ۱۴۰۱

بررسی بازار آهن امروز 21 مهرماه ۱۴۰۱ نشان می‌دهد قیمت‌ها در این بازار با ثبات نسبی مواجه شدند.

به گزارش خبرنگار فولادبان، بررسی بازار آهن امروز، 21 مهر ماه ۱۴۰۱ حاکی از آن است که قیمت‌ها در این بازار با ثبات نسبی همراه بوده است.

در این راستا، گزارش‌ها از کف بازار ارز حاکی از آن است که اسکناس دلار در میدان فردوسی، مرکز ارزفروشان تهران با نرخ 32 هزار و 800 تومان معامله می‌شود.

همچنین آخرین خبر از مذاکراتی احیای برجام به اظهارات نسخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا برمی‌گردد. برهمین اساس، «ند پرایس» در پاسخ به پرسش مبنی بر اینکه «آیا واشنگتن هنوز به مذاکرات برجامی با ایران ادامه می‌دهد؟» گفت که در حال حاضر این مذاکرات، تمرکز ایالات متحده نیست. وی در ادامه تلاش کرد ایران را مقصر به نتیجه نرسیدن مذاکرات بداند و اظهارداشت: مقامات ایران به‌طور واضح نشان دادند که آماده این توافق نیستند. به نظر می‌آید که حصول یک توافق قریب‌الوقوع هم نخواهد بود. خواسته‌های ایران غیر واقع‌بینانه و فرا برجامی است و آنچه در طول هفته‌های گذشته شنیدیم و خواندیم نشان دهنده تغییر موضع مقامات ایران نبوده است.

خبر دیگر اینکه هیات دولت فهرست جدید مواد معدنی به صورت خام و نیمه خام که درآمد حاصل از صادرات آنها در تمام نقاط کشور مشمول مالیات هستند، تعیین کرد. در این راستا، هیأت وزیران در اجرای بند (ص) تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و اجرای سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری به‌منظور تحقق جهش تولید دانش‌بنیان و جلوگیری از صادرات نهادهایی که مورد نیاز داخل هستند، فهرست مواد و محصولات معدنی و محصولات نفتی، گازی و پتروشیمی به‌صورت خام و نیمه‌خام را که درآمد حاصل از صادرات آنها در تمام نقاط کشور مشمول مالیات هستند، تعیین کرد.

از مجلس شورای اسلامی خبر رسید که دوباره طرح استیضاح وزیر صمت در پارلمان به جزیان افتاده است. برهمین اساس، علی جدی نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس از بررسی طرح استیضاح سیدرضا فاطمی امین، وزیر صمت در این کمیسیون در هفته آینده خبر داد.

همچین گزارش فولادبان از وضعیت اسلب و بیلت در بازار جهانی از افزایبش قیمتها در این بازار حکایت دارد.  براساس آخرین گزارش نشریه متال بولتن در تاریخ ۱۳ اکتبر ۲۰۲۲ میلادی ( امروز ۲۱ مهر ماه)، بیلت صادراتی ایران فوب خلیج فارس افزایش قیمت را تجربه کرده است. بر همین اساس، بیلت صادراتی منطقه CIS بدون تغییر، با نرخ ۵۲۳ دلار به ازای هر تن مبادله شد، همچنین اسلب صادراتی این منطقه با ثبات قیمت روبرو بود و به قیمت ۴۷۷ دلار و ۵۰ سنت در هر تن به فروش رسید.

در همین حال، بررسی آخرین به‌روزرسانی معاملات بورس فلزات بندر شانگ‌های نشان می‌دهد که این بازار با افزایش نرخ تمامی مقاطع روبرو بود و معاملات را با افزایش قیمت به پایان رساند. در این میان، میلگرد کلاف و فولا ضد زنگ به ترتیب بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند، ضمن اینکه بررسی معاملات روز گذشته محصولات فولادی در مهم‌ترین بورس فلزات اروپا (LME) نحاکیت از آن دارد که در آخرین ساعات معاملاتی در بورس لندن نرخ ورق گرم آمریکا و میلگرد با ثبات همراه شد. در این بین، ورق گرم چین بشترین نرخ کاهش در بین مقاطع را به دست آورد.

در همین حال، محمد اصفهانی فعال بازار آهن و فولاد در گفتگو با فولادبان روند قیمت محصولات فولادی در بازار آهن و فولاد را باثبات خواند و گفت: با افزایش نرخ بهره آمریکا چندین ماه است که قیمت‌ها از ثبات نسبی برخوردارند و اثر منفی بر روی قیمت کامودیتی‌ها گذاشته است. وی اظهارداشت: بازار این هفته مقاطع طویل آرام و با ثبات و قیمت‌ها همانند هفته قبل بود اما نکته قابل توجه تقاضای بسیار پایین عرضه میلگرد در بورس کالا بود به گونه ای که از میلگرد عرضه شده در بورس کالا، کمتر از ۱۰ درصد آن با قیمت حدود ۱۵ هزار و ۷۰۰ تومان با احتساب ارزش افزوده به فروش رفت، ضمن اینکه شمش نیز که معمولا تقاضای بالایی دارد فقط  ۴۴ درصد از حجم عرضه شمش به فروش رسید.

در هر صورت، تحلیل آخرین رویدادها حاکی از آن است که در حال حاضر همه نگاه‌ها در بازار آهن به تحولات در بازار ارز و سرنوشت برجام چشم دوخته‌اند.

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors