برجام باید کنترل نرخ ارز را به دنبال داشته باشد/واقعی‌سازی نرخ بهترین اقدام دولت است

یک کارشناس صنعت فولاد با بیان اینکه احیای برجام تاثیر چندانی بر بهبود وضعیت زنجیره محصولات فولادی ندارد، تصریح کرد: قیمت ارز که عامل مهمی در تعیین نرخ محصولات فولادی است، با سیاست‌های اتخاذی از سوی دولت تغییر نمی‌کند.

کیوان رحیم‌منش در گفتگو با خبرنگار فولادبان درباره تاثیر احیای برجام بر بهبود وضعیت زنجیره محصولات فولادی اظهار داشت: احیای برجام، توان زیادی برای رفع معضلات زنجیره محصولات فولادی ندارد زیرا با نهایی شدن آن، قیمت ارز با کاهش چندانی نخواهد داشت.
وی، با اشاره به اینکه قیمت ارز به تناسب افزایش قیمت محصولات بازار رشد نکرده است گفت: در هر مقطعی که ارز آماده افزایش قیمتی بود، دولت با ورود به این مسئله و تزریق ارز به بازار، از افزایش قیمتی آن جلوگیری کرده است.
این کارشناس حوزه فولاد، ضمن اشاره به تاثیرگذاری روند بازارهای جهانی بر بازار صنعت فولاد کشور نیز بیان کرد: در حال حاضر روسیه به فروش محصولات با قیمت بسیار پایین مشغول است. در همین راستا، این کشور برای حضور در بازارهای جهانی، تحریم‌ها را دور می‌زند و تولید فولاد خود را به 20 درصد کمتر از قیمت‌های جهانی عرضه می‌کند.
رحیم‌منش به وضعیت مبادلات فولادی ایران بعد از رفع تحریم‌های پرداخت و خاطر نشان کرد: در صورت احیای برجام، ایران نیازی به دور زدن تحریم‌ها ندارد. همچنین هزینه‌های اضافی برای این کار نیز حذف می‌شود و محصولات فولادی به قیمت واقعی به فروش می‌رسد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *