رکوردشکنی بازار سرمایه پس از 25 ماه/ شاخص کل بالاخره کانال 1.4 میلیونی را پس گرفت

فولادبان از پایان معاملات بورس اوراق بهادر در روز 17 آبان 1401 گزارش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، شاخص کل بورس تهران از ابتدای سومین هفته آبان ماه جاری روند صعودی بسیار خوبی را شروع کرد و در نهایت شاخص کل توانست از چهارشنبه هفته گذشته تا به امروز از محدوده 1.2 میلیونی به محدوده 1.4 میلیونی برسد.

در این میان، درست است دولت با محوریت وزارت اقتصاد (سازمان بورس) در این مدت بسته 10 بندی حمایت از بازار سرمایه تصویب و اجرایی کرده و قیمت دلار در آخرین پله‌های 36 هزار تومانی قرار گرفته است اما این دو سیگنال نمی‌تواند شاخص را ظرف مدت سه روز صعودی کند و به نوعی رکود شکنی در بازار رخ دهد.

برخی کارشناسان عقیده دارند که سیگنال‌های موجود نمی‌توانند بورس را در عرض چند روز مثبت کنند. حتی معجزه نیز نمی‌تواند تاثیر چند روزه روی بورس داشته باشد، چرا که بیش از 25 ماه بازار سرمایه نزولی بود و در این مدت هیچ اتفاق مثبتی در بازار رخ نداد و یکباره شاخص در عرض چند روز رکورد زد.

در ادامه از تالار معاملات بورس تهران در سعادت آباد تهران خبر رسید شاخص کل این بازار در زمان بسته شدن معاملات امروز 17 هزار و 987 واحد رشد داشت و به یک میلیون و 407 هزار و 740 واحد رسید. آخرین بار 19 شهریور امسال شاخص کل در ارتفاع یک میلیون و 400 هزار واحد ایستاده بود.

با این حال، شاخص کل هم ‌وزن تا پایان معاملات 3 هزار و 100 واحد افزایش یافت و در ارتفاع 396 هزار و 210 واحدی قرار گرفت. شاخص فلزات اساسی با رشد 9 هزار و 886 واحدی، رقم 971 هزار و 884 واحد را نشان داد.

همچنین نمادهای «کچاد»،«تاپیکو»،«شتران»،«پارسان»،«وغدیر»،«وصندوق»و«فملی» بیشترین تاثیر را در روند صعودی شاخص کل داشتند.

علاوه بر این، نمادهای «شدوص»،«لسرما»،«فسازان»،«تیمپی»و«غالبر» بیشترین کاهش قیمت را تجربه کردند. همچنین نمادهای «ولملت»،«وصندوق»،«تکمبا»،«کاما»و«ونفت» بیشترین کاهش قیمت را در بازار امروز رقم زدند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *