معاملات در بازار آهن به حداقل رسید/ هفته آینده قیمت‌ها کاهشی خواهد بود؟

بررسی هفتگی بازار آهن از ثبات قیمت محصولات آهن و فولاد در اکثر بخش‌های این بازار حکایت دارد.

یک فعال بازار آهن و فولاد درگفتگو با فولادبان با اشاره به ثبات قیمتی انواع محصولات آهن و فولاد افزود: در هفته جاری با توجه به تعطیلات دو روزه در میانه هفته، تقریبا بازار به حالت نیمه تعطیل بود و قطعی و کندی اینترنت هم اغلب معاملات را به حداقل رسانده بود.

محمد اصفهانی، بازار کم رمق و کمرنگ بودن عرضه‌ها در بورس کالا را از دیگر دلایل رکود بازار دانست و ادامه داد: از حجم کل شمش عرضه شده در بورس کالا در روز دوشنبه فقط 45 درصد از شمش عرضه شده به فروش رسید که نشان از اعمال ضریب منفی سه برای هفته آینده خواهد بود.

وی با اشاره مکانیزم جدید بورس کالا که اگر حداکثر عرضه به 50 درصد نرسد، در قیمت محصولات ضریب منفی اعمال خواهد شد، تصریح کرد: در معاملات شمش هم حجم معاملات به 50 درصد نرسید؛ در نتیجه به نظر می رسد عقب نشینی قیمتی و ضریب منفی سه روی قیمت پایه خواهیم داشت.

این فعال بازار آهن و فولاد درباره قیمت میلگرد در بازار هفته اول ماه مهر گفت: قیمت میلگرد هم با کاهش تقاضا مواجه و پایه قیمتی آن حدود 14 هزار و 200 با لحاظ مالیات بر ارزش افزوده بود.

اصفهانی با اشاره به فعالیت 30 درصدی بازار در این هفته، افزود: بازار به علت قطعی و کندی اینترنت و مشکلات کشور به حاشیه رفت و مردم در گیرودار معاملات نبودند، ضمن اینکه با توجه به عقب نشینی شمش و میلگرد، به نظر می‌رسد هفته آینده بازار با ثبات و کاهش قیمتی مواجه خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به برخی اخبار مبنی بر عرضه تلفیقی ورق فولادی در بورس کالا، خاطرنشان کرد: با عرضه تلفیقی ورق وارداتی و ورق گرم فولاد مبارکه در بورس کالا، به نظر می رسد بازار ورق و پروفیل نیز تنظیم خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *