خروج بازار سرمایه از رکود با احیای برجام

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: احیای برجام و توافق در مذاکرات می‌تواند بازار سرمایه را پس از گذشت دو سال از فضای رکودی خارج کند.

احسان رضاپور در گفتگو با فولادبان مطرح کرد: با احیای برجام برخی از گروه‌های بازار سرمایه به واسطه اینکه زودتر از سایر نمادها در کانون توجه، تعاملات و انعقاد قراردادها قرار می‌گیرند، اثرات مثبت کوتاه مدتی را تجربه خواهند کرد. در این راستا  براساس تجربه قبلی کشور ایران در حوزه مذاکرات می‌توان گفت احیای برجام در گروه‌های بانکی و خودرویی تأثیرگذار خواهد بود.

به گفته وی، گروه‌های تجهیزاتی و نیروگاهی از صنایعی هستند که می‌توانند مورد توجه بورس قرار بگیرند.

این کارشناس بازار سرمایه در همین حال، شرایط مثبتی را برای بازار سرمایه به واسطه احیای برجام پیش‌بینی و تصریح کرد: با توجه به اینکه بورس بیش از دو سال است در وضعیت رکودی قرار دادر، با توافق در مذاکرات به تدریج شاهد خروج بازار از وضعیت کنونی خواهیم بود.

به گزارش فولادبان، بسیاری از کارشناسان معتقدند که در حال حاضر بازار سرمایه به لحاظ ارزندگی در وضعیت خوبی قرار گرفته است که البته با توجه به شاخص‌های مختلف در کلیت آن، به نظر می‌رسد در بسیاری از بخش‌های بازار، در سطح پایینی قرار داریم،  بنابراین در صورتی که مذاکرات به نتیجه مثبتی برسد و تغییر قیمتی در نرخ ارز نداشته باشیم، می‌توان به بهبود وضعیت اقتصاد و بازار سرمایه امیدوار شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *