آخرین وضعیت برخی ابرپروژه‌های فولادی/ افزایش تولید 9 میلیون تنی کنسانتره، گندله و آهن اسفنجی

مدیر عامل فولاد سنگان گفت: سه طرح توسعه‌ای کنسانتره و گندله هر یک با حجم تولید 2.5 میلیون تن و دو فاز آهن اسفنجی با حجم 4 میلیون تن در دست اجرا دارد که این میزان تولید تا سه سال آینده قابل تحقق است.

علی امرایی در گفتگو با فولادبان با اشاره به طرح جامع فولاد و اجرای ابرپروژه فولادی در کشور، اظهارداشت: در حال حاضر”شرکت فولاد تکنیک”عهده دار بازنگری طرح جامع فولاد و بررسی آخرین پیشرفت پروژه های فولادی است.

وی درباره فعالیت های توسعه ای صنعت فولاد در شرکت فولاد سنگان ادامه داد: این شرکت در راستای تکمیل زنجیره فولاد مبارکه است  تا بتواند با ایجاد صنایع توسعه‌ای، کمبودهای  مواد اولیه شرکت فولاد مبارکه را تامین کند.

مدیر عامل فولاد سنگان تصریح کرد: هم اکنون این شرکت سه طرح توسعه‌ ای کنسانتره با حجم تولید 2.5 میلیون تن، گندله  با حجم تولید 2.5 میلیون تن و دو فاز آهن اسفنجی با حجمی معادل 4 میلیون تن در دست اجرا دارد که قرار است این میزان تولید تا دو سال آینده محقق شود.

امرایی، افزایش تولید این میزان کنسانتره ، گندله و آهن اسفنجی را در راستای افزایش تولید طرح جامع فولاد و ابرپروژه‌های فولادی بیان کرد و گفت: با این میزان افزایش تولید، قرار است حجم تولید فولاد کشور تا سال 1404 به 55 میلیون تن برسد و با طرح‌های در دست اجرا، تولید این میزان فولاد قابل تحقق است.

وی با اشاره به بیان اینکه تلاش دولت تولید کیفی فولاد است، تصریح کرد: دولت علاوه به اجرای طرح‌های توسعه ای و افزایش تولید تلاش دارد، تولید فولاد را از میزان و حجم تولید باید به سمت تولید کیفی فولاد ببرد و فولادهای با کیفیت، با ارزش افزوده بالا و فولادهای الیاژی که مقاومتر و سبکتر است تولید کند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *