گزارش هفتگی فولادبان از معاملات بورس کالا

خبرنگار فولادبان به بررسی معاملات بورس کالا در هفته جاری پرداخت.

به گزارش خبرنگار فولادبان جزئیات معاملات بورس کالا در هفته جاری مورد بررسی قرار گرفت. در این راستا، در مهمترین عرضه هفته روز دوشنبه ۲۱۸ هزار و ۴۵۰ تن شمش بلوم  در بورس کالا باقیمت پایه ۱۲۳ هزار  و ۹۶۶ ریال عرضه شد که از این میزان، ۱۲۳ هزار و ۳۲۵ تن با قیمت ۱۲۵ هزار و ۳۳۳ ریال مورد معامله قرار گرفت. به عبارت دیگر، ۵۶٫۴ درصد از شمش بلوم عرضه شده در معاملات امروز بورس کالا به فروش رسید.

جزئیات این معاملات به شرح ذیل است:

ریز معاملات شنبه 5 شهریور ماه

در معاملات روز شنبه ۵  شهریور ماه ۱۴۰۱،از یک میلیون و ۵۲۱ هزار و ۹۹۶ تن محصول فولادی یک میلیون و ۸۶ هزار و ۹۹۶ تن معادل ۷۱٫۴درصد در تابلوی معاملات بورس کالا قرار گرفت.

در همین حال شنبه ۷۳ هزار و ۹۰۰ تن شمش بلوم در بورس کالا باقیمت پایه ۱۴۳ هزار و ۶۱۸ ریال عرضه شد که از این میزان، ۵۰۰ تن با قیمت ۱۳۸ هزار و ۱۹۶ ریال فروخته شد. به عبارت دیگر، ۰٫۶ درصد از شمش بلوم عرضه شده در معاملات امروز بورس کالا به فروش رسید.

همچنین ۵۰  درصد از ۵۰۰ تن میلگرد کلاف در تابلوی معاملاتی بورس کالا با قیمت پایانی  ۱۵۵ هزار ریال مورد معامله قرار گرفت.

بر این اساس، ۱۴۹ هزار تن سنگ آهن دانه بندی با قیمت پایه ۷ هزار و ۸۴۸ ریال عرضه؛ اما در نهایت این محصول از روی تابلوی معاملات بورس کالا حذف شد.

همچنین ۴۳۵ هزار تن از حجم کنسانتره سنگ آهن در تابلوی معاملاتی بورس کالا با رقابت ۲٫۶ درصدی با قیمت پایانی ۲۱ هزار و ۳۶۸ر ریال به فروش رسید.

علاوه بر این، ۵۹٫۸ درصد از ۳ هزارو ۴۹۶ تن تیر آهن در تابلو معاملاتی بورس کالا با قیمت پایانی ۱۷۶ هزار و ۵۷۲ ریال معامله شد.

در همین حال، ۷۵۵ هزار تن گندله سنگ آهن با رقابت ۰٫۴ درصد حجم عرضه – به میزان ۱۴۰ هزار تن -به فروش رسید.

همچنین ،۷۰٫۱ درصد از حجم آهن اسفنجی به میزان ۷۳ هزار تن با قیمت پایانی ۷۴ هزار و ۱۰۳ ریال معامله شد.

ریز معاملات یک شنبه 6 شهریور ماه

در معاملات یک‌شنبه ۶ شهریور ماه ۱۴۰۱،از ۳۴ هزارتن محصول فولادی ۱۰ هزار تن معادل ۲۹٫۴ درصد در تابلوی معاملات بورس کالا مورد معامله قرار گرفت.

در همین حال، ،یکشنبه ۲۰ هزار تن گندله سنگ آهن در بورس کالا با قیمت پایه ۲۷ هزار و  ۲۲۵ ریال عرضه شد که  بدون تقاضای لازم معامله نشد.

همچنین ،۴۵ درصد از ۱۰ هزار تن ورق گالوانیزه خودرو در تابلوی معاملاتی بورس کالا با قیمت پایانی  ۲۴۷ هزار و ۱۵۲ ریال مورد معامله قرار گرفت. به عبارت دیگر، ۴ هزار و ۵۰۰ تن از حجم ورق گالوانیزه خودرو به فروش رسید.

بر این اساس ،۴ هزار تن آهن اسفنجی بریکت در بورس کالا و با قیمت پایه ۷۶ هزار و ۹۶۷ ریال  بدون رقابت فروخته نشد.

ریز معاملات دوشنبه 7 شهریور ماه

در معاملات  روز دوشنبه ۷  شهریور ماه ۱۴۰۱، از ۳۱۵ هزار و ۴۵۰ تن محصول فولادی ۲۹۹ هزار و ۵۵۰ تن معادل ۹۴٫۹ درصد در تابلوی معاملات بورس کالا مورد معامله قرار گرفت.

در همین حال، روز دوشنبه، ۲۱۸ هزار و ۴۵۰ تن شمش بلوم  در بورس کالا باقیمت پایه ۱۲۳ هزار و ۹۶۶ ریال عرضه شد که از این میزان، ۱۲۳ هزار و ۳۲۵ تن با قیمت ۱۲۵ هزار و ۳۳۳ ریال فروخته شد. به عبارت دیگر، ۵۶٫۴ درصد از شمش بلوم عرضه شده در معاملات امروز بورس کالا به فروش رسید.

همچنین ۲۵٫۶ در صد از  ۸۰ هزار تن تختال در تابلوی معاملاتی امروز بورس کالا با قیمت پایانی  ۱۱۶ هزار و ۶۷۱ ریال معامله شد.

ریز معاملات سه شنبه 8 شهریور ماه

در معاملات روزسه شنبه ۸  شهریور ماه ۱۴۰۱،از ۱۷ هزار و ۵۰۰ تن محصول فولادی ۹ هزار و ۸۵۰ تن معادل ۵۶٫۷ درصد در تابلوی معاملات بورس کالا مورد معامله قرار گرفت.

در همین حال، روز سه شنبه ،۱۴ هزارو ۵۰۰ تن ورق گالوانیزه در بورس کالا با قیمت پایه ۲۴۶ هزار و ۵۱ ریال عرضه شد که از این میزان، ۶ هزار تن با قیمت ۲۴۸ هزار و ۳۹۹ ریال فروخته شد. به عبارت دیگر، ۴۱٫۳ درصد ازورق گالوانیزه عرضه شده در معاملات بورس کالا به فروش رسید.

همچنین ۵٫۸ درصد از ۸۵۰ تن ورق قلع اندود در تابلوی معاملاتی بورس کالا با قیمت پایانی  ۳۴۵ هزار ریال معامله شد.

ریز معاملات چهارشنبه 9 شهریورماه

در معاملات روز چهارشنبه ۹ شهریور ماه، قرار بود ۴۵۴ هزار و ۱۷۱ تن محصول فولادی در تالار صنعتی بورس کالا مورد معامله  قرار گیرد که از این حجم، ۲۰۲ هزار و ۳۹ تن روی تابلوی  معاملات  قرار گرفت.

در همین حال، میلگرد با کاهش حجم عرضه روبرو شد و فقط ۱۶۸ هزار و ۹۱  تن روی تابلوی معاملات قرار گرفت و در نهایت ۴۱ هزار و ۵۹۳ تن آن معامله شد.

همچنین ناودانی نیز با حجم عرضه یک هزار و ۶۲۵ تنی با تقاضای ۱۷۵تن مواجه و فقط ۱۲۵ تن از این مقطع فولادی فروخته شد.

در عین حال، ،تیر آهن با توجه به میزان تقاضای ۵۴ هزار و ۱۷۳ تنی  فقط ۲۵ هزار و ۵۱۹ تن روی تابلو مورد معامله قرار گرفت که از این حجم، ۱۵ هزار و ۱۲۴ تن از حجم عرضه اعلام شده در اطلاعیه عرضه کمتر بود.

علاوه بر این ،۷۲۷ تن از حجم ۶ هزار و ۲۵ تنی نبشی در تابلوی معاملاتی بورس کالا مورد معامله به فروش رسید.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *