ارزش ذخایر معدنی کشور بیش از ۷۷۰ میلیارد دلار است

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران گفت: ایران 7 درصد ذخایر معدنی جهان را در اختیار دارد و جزء ۱۴ کشور برتر جهان از نظر ذخایر معدنی است که ارزش ذخایر آن بیش از ۷۷۰ میلیارد دلار تخمین زده می شود.

به گزارش فولادبان رضا بسطامی با اشاره به جذابیت همیشگی بخش معدن کشور برای سرمایه گذاران، اظهارداشت: اکتشاف و استخراج بخش معدن هرچند همواره جذاب بوده اما با موانع زیادی در این مسیر همراه بوده است.

وی، ویژگی‌های معدنکاری را غیر قابل تجدید بودن ذخایر، ریسک بالای عملیات اکتشاف و ماهیت سخت و خشن این کار برشمرد و گفت: هم اکنون از۱۱‌ هزار و ۵۰۰ معدن در کشور،5  هزار و ۵۰۰ معدن فعال است، ضمن اینکه بسیاری از این معادن فعال نیز در حال تعطیل شدن هستند.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران تصریح کرد: معادن تامین‌کننده مواد اولیه موردنیاز بسیاری از صنایع بوده و در خودکفایی صنعتی، ایجاد اشتغال مولد، افزایش تولید ناخالص ملی و درآمد سرانه یک کشور نقش بسزایی دارد. همچنین بخش معدن و صنایع معدنی به‌‌‌عنوان یکی از حوزه‌‌‌های مهم اقتصاد کشور در افزایش تولید ناخالص داخلی، رشد اقتصادی، ایجاد فرصت‌‌‌های شغلی، تامین منابع موردنیاز بسیاری از صنایع، تامین اهداف توسعه پایدار در کشور نقش‌آفرین است.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *