مدیرعامل شرکت فولاد خراسان در گفتگو با فولادبان پاسخ داد:

قیمت پایه محصولات فولادی را به نرخ ارز وصل نکنیم/ استراتژی منطقی برای تعیین قیمت‌کذاری محصولات فولادی

مدیر عامل فولاد خراسان گفت: وصل کردن مواد اولیه و فولاد به قیمت ارز اشتباه است و باید روشی پیش گرفته شود که نوسانات ارزی بر روی این بازار تاثیری نداشته باشد.

طهمورث جوانبخت در گفتگو با فولادبان  با تاکید بر اینکه زنجیره فولاد باید برای قیمت گذاری محصولات فولادی در بازار داخلی از یک استراتژی منطقی تبعیت کند، اظهارداشت: زنجیره فولاد باید برای قیمت در بازار داخلی برنامه منطقی بر مبنای افزایش یا کاهش عرضه و تقاضا داشته باشد.

وی گفت: وصل کردن مواد اولیه و فولاد به قیمت ارز اشتباه است و باید روشی پیش گرفته شود که نوسانات ارزی بر روی این بازار تاثیری نداشته باشد.

مدیر عامل فولاد خراسان بیان کرد: فولاد و آهن به دلیل عدم امکان تولید در تمام کشورها به عنوان کالای جهانی شناخته می‌شود و به همین دلیل، هم قیمت آن تحت عوامل داخلی و خارجی تغییر می‌کند؛ یکی از این عوامل محرک نرخ ارز است.

جوانبخت تصریح کرد: درست است که با افزایش قیمت ارز قیمت فولاد هم افزایشی می‌شود ولی در مقابل؛ خرید مواد اولیه‌ نیز با افزایش روبرو خواهد بود. در این راستا، این موضوع باعث تورم در کشور خواهد شد و به نفع هیچ صنعتی نخواهد بود.

به عقیده این فعال صنعت فولاد؛ با به کار گیری روش‌های دیگری برای جلوگیری از تاثیر نوسانات ارزی فارغ از اینکه قیمت ارز را به قیمت پایه وصل کنیم، می‌شود مدیریت بازار را به نحو احسن انجام داد.

مدیر عامل فولاد خراسان در پایان گفت: با تعیین قیمت در مرحله تولید می‌شود قیمت پایه را براساس مرحله قبل مشخص کرد که البته این کار نیاز به مطالعه و کار کارشناسی بیشتری دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *