واکنش جالب وزیر اقتصاد به اتفاقات رخ داده در فولاد مبارکه

وزیر اقتصاد با اشاره به مشکل پیش آمده برای فولاد مبارکه تأکید کرد که راه حل بنیادی این مسئله شفافیت است؛ مانند شفافیت صورت‌های مالی و اسامی بدهکاران بانکی که ما آغاز کننده آن بودیم.

به گزارش فولادبان، سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد در حاشیه بازدید از انبار‌های عمومی گمرک تهران، شفافیت را راه حل بسیاری از مشکلات کشور دانست و گفت: در مسائلی مانند آنچه که اخیراً برای شرکت فولاد مبارکه پیش آمد، راه حل بنیادی رفتن به سمت شفافیت صورت‌های مالی است.

وی توضیح داد: البته پیش از این، ما شفافیت را آغاز کرده بودیم. شفافیت اطلاعات بدهکاران بانکی که باز هم ما شروع کننده این مسیر بودیم و امیدوارم شفافیت را با قدرت بیشتر تا جزئیات عملکرد دستگاه‌های اجرایی پیش ببریم که ثمره آن کارآمدی نظام مدیریت و کاهش فساد خواهد شد.

به گزارش فولادبان، گزارش مجلس از تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه اخیرا در صحن علنی مجلس قرائت و برای پیگیری‌های بیشتر به قوه قضائیه ارسال شده؛ گزارشی که بازتاب گسترده‌ای در رسانه های داخلی و خارجی داشته است.

آنطور که نمایندگان مجلس می‌گویند، مبالغی که باید در چهارچوب مسولیت‌های اجتماعی مجموعه فولاد هزینه شود در بخشی خارج از محلی که تعیین شده بود، هزینه شده است.

از طرفی اخلال در نظام توزیع و فسادهای مالی که حدود ۹۲ هزار میلیارد تومان است، از جمله دلایل درخواست این تحقیق و تفحص اعلام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *