شفافیت؛ حاصل تحقیق و تفحص مجلس از صنعت فولاد/ انتظار معجزه نداریم

یک فعال صنعت فولاد گفت: تحقیق و تفحص نمایندگان مجلس شورای اسلامی از تولیدکنندگان صنعت فولاد موجب شفافیت در صنعت و شناسایی گلوگاه ها و رفع موانع خواهد شد.

محمد کشانی در گفتگو با فولادبان تحقیق و تفحص نمایندگان مجلس شورای اسلامی از صنعت فولاد بویژه فولاد مبارکه را مثبت ارزیابی کرد و افزود: تحقیق و تفحص نمایندگان مجلس حتی اگر نتیجه ای هم برای صنعت فولاد نداشته باشد و  رسیدگی نشود می تواند معایب صنعت را شفاف و روشن کند.

وی یکی از چالش های اصلی فعالان صنعت فولاد را مصوبات و تصمیمات بخش دولتی برای صنعت فولاد ذکر کرد و گفت: با وجود اینکه صنعت فولاد کشور در رده دهم جهانی تولید کنندگان فولاد قرار دارد اما وجود برخی گلوگاه ها مانند ورود سلیقه ای دستگاه های دولتی، مانعی اساسی در توسعه فولاد به حساب می‌‎آید که در گزارش تحقیق و تفحص نمایندگان مجلس  بررسی شده است.

مدیرعامل مجتمع فولاد صنعت بناب با اشاره به ناقص بودن گزارش های تحقیق و تفحص مجلس ادامه داد: بررسی مجلس معجزه به دنبال ندارد اما تا حدی می‌تواند منجر به شفافیت عملکرد بخش تولید شود.

کشانی درباره تحقیق و تفحص سال گذشته نمایندگان مجلس از فولاد مبارکه و نتایج آن گفت: بندها، آیین نامه‌ها، خروجی و ورودی ها و عارضه های تحقیق و تفحص در تحقیق و تفحص سال گذشته مشخص شد اما برنامه  اصلاحی برای آن در نظر گرفته نشد.

وی در پاسخ به سوال فولادبان شرط اجرایی شدن گزارش های تحقیق و تفحص مجلس را تجاری بودن واحدهای تولیدی دانست و افزود: در واحدهای تولیدی فولادساز طبق قانون تجارت ، هیات مدیره باید به مجمع پاسخگو باشد و از آنجا که مجمع حسابرس قانونی دارد، مطالب از طریق حسابرس پیگیری می شود و هردستگاه دیگری که به مجموعه ورود کند، حاصلی جز پایین آوردن ریسک مدیریتی برای واحد تولیدی نخواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *