جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 24 اسفند 1400 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

وزارت نیرو خریدار مازاد تولید برق فولادی‌‎ها/ صنایع 10 هزار مگاوات برق برای مصرف تولید می‌کنند

در حال حاضر تعامل مناسبی میان صنعت برق و صنعت فولاد ایجاد شده است و کارخانه‌های بزرگ این صنعت که مصرف برق بالایی هم دارند با هماهنگی وزارت نیرو اقدام به احداث نیروگاه کردند تا هم مصرف خود و هم در صورت لزوم نیاز بخش‌های دیگر کشور را تامین کنند.

معاون برق و انرژی وزارت نیرو با بیان اینکه صنایع مصرف برق بالایی دارند گفت: صنایع به دنبال احداث نیروگاه برای تامین مصارف خود هستند و اگر برق مازادی تولید کنند وزارت نیرو آن را با قیمت غیر یارانه‌ از آنها خریداری می‌کند.

همایون حائری در گفتگو با فولادبان درباره تمهیدات وزارت نیرو برای تامین انرژی برق کارخانه های تولید فولاد گفت: در حال حاضر تعامل مناسبی میان صنعت برق و صنعت فولاد ایجاد شده است و کارخانه‌های بزرگ این صنعت که مصرف برق بالایی هم دارند با هماهنگی وزارت نیرو اقدام به احداث نیروگاه کردند تا هم مصرف خود و هم در صورت لزوم نیاز بخش‌های دیگر کشور را تامین کنند.

معاون برق و انرژی وزارت نیرو با بیان اینکه وزارت نیرو خریدار برق مازاد بر  خود مصرفی صنعت فولاد است، تاکید کرد: به صورت قطعی هر بخشی از تولید برق نیروگاه های احداث شده توسط کارخانه های مازاد بر نیازشان باشد؛ وزارت نیرو خریداری می کند چرا که در حال حاضر ساخت ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه قطعی شده و رایزنی ها برای رساندن این عدد به ۱۲ هزار مگاوات در حال انجام است.

وی در تشریح تعاملات وزارت نیرو با صنعت فولاد توضیح داد: اکنون در تلاش برای تفاهمی با فولادی‌ها هستیم تا مشکلات تامین برق صنعت فولاد به حداقل برسد؛ هرچند اولویت تامین برق ما؛ نیاز خانگی است و ما نمی توانیم برای مصرف خانگی محدودیتی را اعمال کنیم.

به گفته حائری، به دنبال این هستیم که محدودیت برق صنایع در تابستان به حداقل برسد و طبق برنامه‌ریزی در بهار 1401 حداقل سه هزار مگاوات برق صنایع وارد مدار می‌شود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors